1. Розробіть Кодекс етики на основі рекомендацій посібника та Європейського кодексу поведінки для осіб, залучених у місцеве врядування.
https://rm.coe.int/168071b2e5
2. Розробіть план навчання на найближчих 6 місяців. Дізнайтесь про такі програми на державних ресурсах та від міжнародних програм, що працюють в Україні. Портал управління знаннями НАДС: https://pdp.nacs.gov.ua/
НАЗК: https://nazk.gov.ua/uk/
3. Створіть робочу групу, яка проведе антикорупційний аналіз установи, спланує навчальні заходи, перегляне інструменти антикорупційної поведінки тощо.
Для аналізу використовуйте чеклисти з Посібника.
4. Перегляньте існуючу систему оцінки ризиків. Для цього використовуйте чеклисти Посібника. Переконайтеся в тому, що у процес залучені співробітники ЦНАП
5. Користуйтесь порадами Розділу 5 для розробки політики отримання матеріальної та нематеріальної винагороди у відповідності до чинного законодавства.
6. Ознайомтесь з політикою отримання матеріальної та нематеріальної винагороди вашої інституції.
7. Використовуйте пам’ятку про відмінність між потенційним та реальним конфліктом інтересів на основі розділу 4 Посібника.
8. Проінформувати відділ фінансового забезпечення (чи бухгалтерію) про те, на який тип попереджувальних сигналів слід звернути увагу.
9. Уточніть у керівництва ЦНАП про наявність такого підрозділу та обговорити створення на робочій антикорупційній групі.
10. Задокументуйте та зберігайте будь-які повідомлення про порушення та повідомте вищому керівництву та у відповідальні органи (НАЗК, Нацполіція, НАБУ).
11. Створіть розділ на сайті ЦНАП та публікуйте там всю інформацію про результати тендерів, та конкурсних відборів.
12. Організуйте місцеву антикорупційну інформаційну кампанію за допомогою ефективних засобів та у відповідних каналах.
13. Створіть анонімний механізм (електронна скринька, гаряча лінія, поштова скринька), що відповідає техвимогам визначеними НАЗК.