Новини

ДОРОЖНЯ КАРТА

з відновлення роботи ЦНАП / доступу до адміністративних послуг в громадах, що перебували в зонах бойових дій, тимчасової окупації, оточення (блокування) після широкомасштабного вторгнення рф в Україну 24.02.2022 (далі – деокуповані громади)
Важливо!

Роботу ЦНАП/доступ до адміністративних послуг необхідно відновити якнайшвидше як тільки для цього створені принаймні мінімальні передумови. Відновлювати повноцінний перелік послуг за можливості та поетапно. Враховувати пріоритетність надання найбільш затребуваних адміністративних та інших публічних послуг громадянам та бізнесу.

Наведені нижче кроки, необхідність і обсяг реалізації яких визначається у кожній громаді індивідуально, можуть виконуватися одночасно та/або поетапно в залежності від ситуації, наявності відповідних ресурсів та спроможності громади.

Запропоновані кроки та рекомендації цієї Дорожньої карти, модельні документи та приклади документів частково враховують досвід відновлення роботи ЦНАП в деокупованих громадах Київської, Сумської, Чернігівської областей.

Експерти Проєкту готові надати громадам консультативну підтримку щодо застосування цієї Дорожньої карти та відновлення доступу до послуг. Звертайтеся до Служби експертної підтримки ЦНАП

ОЦІНКА ПОТОЧНОГО СТАНУ

1. З’ясувати поточну ситуацію в громаді на момент деокупації

Модельний документ: «1. Перелік питань для оцінювання стану справ на момент деокупації»

Примітка: Може заповнюватися експертом Проекту спільно з представниками громади.

Безпекові питання, мінування/розмінування, ступінь пошкоджень будівель/приміщень адміністративної інфраструктури та ЦНАП зокрема, наявність/цілісність офісної техніки, наявність телефонного та інтернет-зв’язку).

Цілісність/ступінь пошкодження/руйнування житла, зокрема особистого житла працівників ОМС/ЦНАП.

ІНФРАСТРУКТУРА ЦНАП

(більшість кроків, що передбачені у цьому розділі для основного офісу ЦНАП, за потреби і можливості, можуть/мають бути реалізовані і стосовно ВРМ/ТП)

2. Обстежити будівлю/приміщення ЦНАП фахівцями ДСНС

Обстежити будівлю/приміщення ЦНАП фахівцями ДСНС на наявність/відсутність вибухових пристроїв

ПЕРСОНАЛ ЦНАП

14. З’ясувати поточний статус наявного персоналу ОМС / ЦНАП, динаміки його повернення

З’ясувати поточний статус наявного персоналу ОМС / ЦНАП, динаміки його повернення в громаду для відновлення повноцінної роботи.

Прийняти рішення про можливі подальші кроки для забезпечення ЦНАП та ВРМ/ТП персоналом

Модельний документ: «3.Оцінка наявного персоналу ОМС та динаміки повернення»

Примітка: В залежності від ситуації в адмінцентрі громади та ВРП/ТП можуть зокрема прийматися рішення про перерозподіл працівників ОМС зі старостинських округів до основного офісу ЦНАП, так і у зворотному напрямку.

Можливе використання частини персоналу, інфраструктури ЦНАП для гуманітарних функцій (облікові, координаційні, інформаційні, логістичні тощо)

ПЕРСОНАЛ: ОБМІН ДОСВІДОМ, НАВЧАННЯ

22. Ознайомитися з наявним досвідом відновлення роботи ЦНАП, здійснити ознайомчий візит

За потреби та можливості ознайомитися з наявним досвідом відновлення роботи ЦНАП у деокупованих громадах, в т.ч.  здійснити ознайомчий візит

Примітка: Рекомендовано виконати цей крок на початку відновлення роботи ЦНАП 

ПЕРЕЛІК ПОСЛУГ

26. Визначити адміністративні та інші публічні послуги, типи звернень за життєвими ситуаціями, вирішення яких є першочерговим. Організувати надання послуг, що запроваджені під час воєнного стану. Вживати заходи з відновлення повноцінного переліку
  1. Визначити адміністративні та інші публічні послуги, типи звернень за життєвими ситуаціями, вирішення яких є першочерговим для громадян та бізнесу після деокупації. Забезпечити фактичне надання цих послуг / розгляд звернень.
  2. Організувати надання послуг, що запроваджені під час воєнного стану в Україні:
  • послуги для ВПО;
  • допомоги та компенсації;
  • облік пошкодженого/зруйнованого житла тощо.
  1. Вживати заходи з відновлення повноцінного переліку адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП.

Інформувати мешканців про послуги та питання, з якими можливо звертатися в ЦНАП

Приклад з практики: «6.Послуги та звернення у ЦНАП Бучанської громади після деокупації»

Модельний документ: «7.Перелік послуг ЦНАП»

Посібник Програми* (стор. 29, 51-60, 78-89)

Посібник Програми** (стор. 277-293)

Примітка: Особлива увага до специфічних потреб на таких територіях (відновлення документів, компенсаційні виплати, житлові питання та відновлення житла, матеріальна допомога, пошук близьких, пошук роботи, відновлення соціальних та пенсійних виплат тощо).

Можливість відновлення повноцінного переліку послуг ЦНАП та надання конкретних груп адміністративних послуг визначається також з урахуванням рішень держави щодо можливості доступу до публічних реєстрів на відповідних територіях, зокрема з урахуванням наказу Мінреінтеграції від 25.04.2022 № 75 (зі змінами).

Також можлива допомога від сусідніх громад у наданні послуг, які є екстериторіальними.

Важливо! Окремі публічні послуги та типи звернень за життєвими ситуаціями матимуть короткостроковий (тимчасовий) характер.

Рекомендовано інформувати мешканців громади про послуги та типи звернень, що доступні у ЦНАП, через наявні в громаді канали комунікації

ГРАФІК РОБОТИ ЦНАП

32. Визначити графік роботи ЦНАП

Визначити графік роботи ЦНАП (з урахуванням наявного персоналу, особливостей періодів пікових навантажень, безпекових факторів)

Примітка: Висока ймовірність пікових навантажень на початку відновлення роботи ЦНАП, насамперед в першій половині дня.

Намагатися забезпечити повноцінні прийомні години (у ЦНАП та на ВРМ, ТП). За можливості, збільшувати кількість персоналу на прийомі у пікові навантаження. А також за можливості збільшити час прийому в ЦНАП та у вихідні дні.

Враховувати безпекові фактори. Вживати заходи щодо мінімізації великого скупчення людей у ЦНАП. У разі можливості, практикувати попередній запис із застосуванням різних інструментів (телефон, Фейсбук-сторінка тощо)

ДОДАТКОВІ КРОКИ ЩОДО ВРМ та ТП

33. Провести аналіз статусу надання послуг у старостинських округах до широкомасштабного вторгнення та на момент деокупації. Можливе делегування в старостинські округи повноважень з надання послуг. За потреби та можливості - залучити старост до надання адміністративних послуг та/або виконання завдань адміністратора

Провести аналіз статусу надання послуг у старостинських округах до широкомасштабного вторгнення та на момент деокупації, кваліфікації персоналу (старости, інші наявні працівники).

Прийняти рішення про можливе делегування в старостинські округи повноважень з надання послуг.

За потреби та можливості - залучити старост до надання адміністративних послуг та/або виконання завдань адміністратора

Рекомендації: «10.Щодо залучення старост»

Примітка: Цей крок доцільно застосовувати, насамперед, у громадах, де в старостинських округах була відсутня або функціонувала в обмеженому вигляді система ВРМ/надання послуг.

Також варто враховувати, що після деокупації потрібен час на відновлення руху громадського транспорту, тому територіальна близькість послуг є дуже важливою.

Визначити повноваження з надання окремих груп адміністративних послуг, повноважень адміністратора для наявних посадових осіб (в т.ч. старост)

ДОДАТКОВІ КРОКИ У ВИПАДКУ ВЗЯТТЯ В ОРЕНДУ МОБІЛЬНОГО ЦНАП

37. Визначити відповідального(-их) за організацію та контроль функціонування

Визначити відповідального(-их) за організацію та контроль функціонування мобільного ЦНАП

Посібник Програми** (стор. 223-229)

КОМУНІКАЦІЯ (ІНФОРМУВАННЯ)

47. Створити та використовувати місцеві розсилки, чати

Створити та використовувати місцеві розсилки, чати тощо для активної комунікації з громадою

Примітка: Періодично повторювати важливу інформацію.

Чітко доносити інформацію мешканцям, уточнювати її, щоб уникати «непродуктивних» пересувань громадян, неефективного індивідуального консультаційного навантаження на ЦНАП.

За можливості, розробляти та забезпечувати громадян інформаційними матеріалами, з найбільш запитуваних питань

Примітка

* Посібник «Як створити належний ЦНАП. Досвід Програми «U-LEAD з Європою» (оновлена редакція, березень 2021) https://prosto.in.ua/ua/biblioteka/posibnyky/yak-stvoriti-tsnap-onovlena-redaktsiya-berezen-2021

**Посібник «Як створити належний ЦНАП в ОТГ? Досвід інституційного створення ЦНАП в рамках Програми «U-LEAD з Європою» (2018) https://prosto.in.ua/ua/biblioteka/posibnyky/yak-stvoriti-nalezhnij-tsnap-v-otg-rezyume-posibnika

*** Посібник «Досвід фізичного створення ЦНАП у рамках Початкової фази та Фази впровадження Програми «U-LEAD з Європою» (оновлена редакція, квітень 2021) https://prosto.in.ua/ua/biblioteka/posibnyky/dosvid-fizichnogo-stvorennya-tsnap-onovleno-kviten-2021

Дана публікація підготовлена експертами проекту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні», що фінансується Урядом Швеції. Зміст цієї публікації не обов`язково відображає погляди донора.