Новини

Новини та зміни у системі адмінпослуг (11.06.2022 - 20.06.2022)

Пропонуємо підбірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування за період з 1 - 11 червня 2022 року. Також додатково наводимо деякі матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС. Детальна інформація з посиланнями нижче. Перелік новин та змін Оновлено актуальний перелік громад у районах бойових дій, на ТОТ та тих, що в оточенні Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 19 червня 2022 року о 10:59 Наказом Мінреінтеграції  затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим – він регулярно актуалізується. Станом на 11.06.2022 року до оновленого переліку територіальних громад , розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 8 областей. Це територіальні громади Донецької (66), Харківської (51), Дніпропетровської (7), Луганської (37), Запорізької (51), Херсонської (49), Миколаївської (23), Сумської (15) областей. Загалом у переліку наразі 300 громад. Переглянути актуальну інформацію щодо статусу громад можна за посиланням  на цифровій мапі. Усі внутрішньо переміщені особи, які перемістилися з цих громад, отримають грошову допомогу від держави. Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних та Київської міської військових адміністрацій. У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це: території, що є тимчасово окупованими; території, що перебувають в оточенні (блокуванні); території, на яких тривають активні бойові дії. Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію. https://www.kmu.gov.ua/news/onovleno-aktualnij-perelik-gromad-u-rajonah-bojovih-dij-na-tot-ta-tih-shcho-v-otochenni-19062022 Використання принципу екстериторіальності у Державному земельному кадастрі розширено Міністерство аграрної політики та продовольства України , опубліковано 17 червня 2022 року о 12:32 Від 15 червня 2022 року запроваджено функціональну можливість у програмному забезпеченні ДЗК у частині визначення державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів під час розгляду заяв про державну реєстрацію земельної ділянки за принципом випадковості для таких транзакцій: здійснення державної реєстрації земельної ділянки, утвореної шляхом передачі у власність/оренду із земель державної чи комунальної власності; здійснення державної реєстрації земельної ділянки, утвореної шляхом об’єднання раніше сформованих земельних ділянок; здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яку було надано в оренду, без присвоєння кадастрового номера; здійснення державної реєстрації земельної ділянки з існуючим державним актом без кадастрового номера. https://www.kmu.gov.ua/news/vikoristannya-principu-eksteritorialnosti-u-derzhavnomu-zemelnomu-kadastri-rozshireno Як подати на ТОТ заяву про надання чи поновлення статусу безробітного та призначення допомоги Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 17 червня 2022 року о 11:31 В безпечних регіонах можна зареєструватись як дистанційно (через портал чи мобільний додаток Дія), так і офлайн - звернутись особисто до найближчого Центру зайнятості, що працює. Особа, яка перебуває на тимчасово окупованій території або на території, де тривають бойові дії, може отримати чи поновити статус безробітного та право на державну допомогу, звернувшись до Центру зайнятості в режимі онлайн. Є п’ять варіантів, як це зробити: подати заяву в електронній формі через Дію; заповнити онлайн-анкету ; скористатись чат-ботом; надіслати пакет документів електронною поштою  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; звернутись на гарячу лінію: 0 800 509 966. Статус безробітного надається особі з дня реєстрації її у Центрі зайнятості, а допомога призначається з першого дня надання відповідного статусу. Усі деталі ви знайдете на інфографіці. Надання статусу безробітного внутрішньо переміщеним особам, а також особам, які перебувають на ТОТ або на території, де точаться бойові дії, - за умови, що люди не мають документів, необхідних для реєстрації їх як безробітних та/або документального підтвердження страхового стажу, трудової діяльності, заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) - здійснюється на підставі відомостей, наявних у державних реєстрах, інформаційних системах та базах. https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-yak-podati-na-tot-zayavu-pro-nadannya-chi-ponovlennya-statusu-bezrobitnogo-ta-priznachennya-dopomogi Постанова Кабінету Міністрів України « Про внесення змін до Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції » від 17.06.2022 № 696 Роз'яснення ПФУ про призначення пенсій за віком у 2022 році Пенсійний фонд України , опубліковано 16 червня 2022 року о 21:03 Особи, які досягли віку 60 років у 2022 році мають право на призначення пенсії за віком за наявності страхового стажу не менше 29 років. За відсутності необхідного страхового стажу пенсія за віком може бути призначена пізніше (наприклад, якщо особа працюватиме та набуде необхідні 29 років страхового стажу) або у 2025 році після досягнення віку 63 роки за наявності страхового стажу не менше 22 роки. Важливо! Наявність страхового стажу, який дає право на призначення пенсії за віком, визначається на дату досягнення особою відповідного віку. Страховий стаж після 01.01.2004 обчислюється територіальними органами Фонду за даними, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, а за періоди до 01.01.2004 – на підставі трудової книжки та інших документів. Пенсія за віком може призначатись автоматично, якщо в реєстрі застрахованих осіб є відомості про стаж, набутий до 2004 року (роботодавцем чи застрахованою особою було подано для оцифрування трудову книжку). Якщо за даними реєстру застрахованих осіб стажу недостатньо, то для призначення пенсії необхідно подати заяву та додаткові документи. Звертаємо увагу, що в органах Фонду впроваджено екстериторіальний принцип обслуговування громадян: заяву про призначення пенсії та необхідні документи можна подати до будь-якого сервісного центру обраного Головного управління Фонду. Також, заяву про призначення пенсії та необхідні документи можна подати в електронній формі через вебпортал електронних послуг Фонду (portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису. Перелік основних документів, які подаються для призначення пенсії: паспорт; реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП); документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом (денна форма навчання), військовий квиток тощо); довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд до липня 2000 року (за бажанням пенсіонера); документи, які засвідчують особливий статус особи (за наявності). https://www.kmu.gov.ua/news/rozyasnennya-pfu-pro-priznachennya-pensij-za-vikom-u-2022-roci Понад 2,6 мільйона людей на тимчасово окупованих територіях або територіях, де тривають активні бойові дії, забезпечено виплату пенсій, субсидій та соціальних допомог Міністерство соціальної політики України , опубліковано 16 червня 2022 року о 17:32 Для більше ніж 2,6 мільйона людей на тимчасово окупованих територіях або територіях, де йдуть активні бойові дії, забезпечено виплату пенсій, субсидій та соціальних допомог. Мінсоцполітики централізовано нарахувало та профінансувало допомоги навіть людям з тих міст і сіл, які знаходяться у тимчасовій окупації, де не працюють органи соціального захисту. Крім цього: Більше 500 тисяч людей старших за 60 років перемістились за кордон і продовжують отримувати належні їм виплати.  Більше 3,5 тисяч літніх людей евакуювали із закладів догляду, які були розміщені на територіях активних бойових дій. Більше ніж 4 тисячі літніх людей протягом доби після звернення були влаштовані до закладів стаціонарного догляду, а відтак отримали дах над головою, їжу, ліки, догляд, навіть, якщо вони не мали при собі документів. Більше 9,5 тисяч літніх людей отримали протягом доби після звернення послуги з догляду вдома. Близько 300 тисяч людей з населених пунктів на тимчасово окупованих територіях або територіях, де йдуть активні бойові дії, і де не працюють органи соціального захисту населення, забезпечені соціальними виплатами у розмірі 0,5 мільярдів гривень у червні за рахунок централізованого нарахування Мінсоцполітики різних видів допомог. https://www.kmu.gov.ua/news/ponad-26-miljona-lyudej-na-timchasovo-okupovanih-teritoriyah-abo-teritoriyah-de-trivayut-aktivni-bojovi-diyi-zabezpecheno-viplatu-pensij-subsidij-ta-socialnih-dopomog Роз’яснення щодо перетинання кордону дітьми Адміністрація Державної прикордонної служби України , опубліковано 16 червня 2022 року о 16:15 Від початку літа до Держприкордонслужби України почастішали звернення громадян з питаннями щодо перетинання кордону дітьми. Про це на прес-конференції, що відбулася учора  у Львові, розповів Ігор Матвійчук – заступник начальника штабу – начальник відділу організації прикордонного контролю штабу Західного регіонального управління. Він нагадав, що днями Уряд змінив вимоги щодо перетинання кордону організованими групами дітей. У цих випадках важлива роль з підготовки документів покладається на Нацсоцслужбу. Вона, зокрема, через обласні військові адміністрації, консульські, дипломатичні установи України буде перевіряти організації, які готові приймати дітей, перевіряти умови їх відпочинку та оздоровлення. На період дії правового режиму воєнного стану дитина до 16 років може перетинати кордон у супроводі одного з батьків, баби, діда, повнолітніх брата, сестри, мачухи, вітчима. Також супроводжувати можуть інші особи, уповноважені батьками дитини. Для цього їм необхідна або завірена органом опіки та піклування заява одного з батьків, або нотаріально завірена згода обидвох батьків дитини. Нагадаємо, Кабінет Міністрів України постановою №661 від 10 червня 2022 року вніс зміни до постанови від 27 січня 1995 р. № 57 "Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України" і від 10 листопада 2021 р. № 1167 "Про затвердження Порядку організації виїзду дітей за кордон на оздоровлення та відпочинок". Згідно з ними передбачається, що під час воєнного стану групи дітей зможуть виїжджати за кордон на оздоровлення та відпочинок виключно за наявності згоди Нацсоцслужби. При цьому при подачі пакета документів до уповноваженого органу більше не потрібно здійснювати їх нотаріальне засвідчення. Тому на період введення на території України надзвичайного або воєнного стану, під час виїзду з України групи дітей, прикордонний контроль здійснюється із пред’явленням таких документів: - згоди Нацсоцслужби на виїзд групи дітей; - списків групи дітей, які виїжджають за кордон на оздоровлення та відпочинок, та осіб, які супроводжують групу дітей за кордон на оздоровлення та відпочинок, за відповідною формою; - паспорта громадянина України для виїзду за кордон дитини або свідоцтва про народження дитини; - погодження службою у справах дітей згоди законних представників кожної дитини на її виїзд за кордон на оздоровлення та відпочинок відповідно до переліку категорій дітей, визначених Правилами перетинання державного кордону громадянами України; - заяви батьків на виїзд дитини за кордон, завіреної службою у справах дітей (може здійснюватися без нотаріально посвідченої згоди другого з батьків за наявності паспорта громадянина України для виїзду за кордон дитини або свідоцтва про народження дитини). Службова особа Держприкордонслужби після закінчення перевірки у групи дітей та осіб, які супроводжують групу дітей, документів на право в’їзду в Україну або виїзду з України проставляє на списку штампи з відмітками “Виїзд” або “В’їзд”, а також “Державний кордон перетнули” та зазначає загальну чисельність осіб, які виїхали та повернулися, зокрема осіб, які супроводжують групу дітей. Такі зміни внесені для того, щоб можна було в короткі терміни забезпечити організований виїзд дітей на відпочинок за кордон, а також зробити цей процес контрольованим та безпечним і мати гарантії повернення їх в Україну. https://www.kmu.gov.ua/news/derzhprikordonsluzhba-nadaye-rozyasennya-shchodo-peretinannya-kordonu-ditmi Про державну реєстрацію земельної ділянки за принципом випадковості Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру , опубліковано 16 червня 2022 року о 12:53 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомляє, що 15 червня 2022 року запроваджено функціональну можливість в програмному забезпеченні Державного земельного кадастру в частині визначення державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів при розгляді заяв про державну реєстрацію земельної ділянки за принципом випадковості для таких транзакцій, а саме: здійснення державної реєстрації земельної ділянки, утвореної шляхом передачі у власність/оренду із земель державної чи комунальної власності; здійснення державної реєстрації земельної ділянки, утвореної шляхом об’єднання раніше сформованих земельних ділянок; здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яку було надано в оренду, без присвоєння кадастрового номера; здійснення державної реєстрації земельної ділянки з існуючим державним актом без кадастрового номера. https://www.kmu.gov.ua/news/derzhgeokadastr-pro-derzhavnu-reyestraciyu-zemelnoyi-dilyanki-za-principom-vipadkovosti У Міндовкіллі відновили роботу Реєстру з ОВД, але з певними обмеженнями Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , опубліковано 16 червня 2022 року о 09:34 Це зроблено для захисту та безпеки інформації у реєстрі. Обмеження діятимуть під час воєнного стану. Робота Реєстру у такому форматі дозволить: бізнесу продовжувати процедуру ОВД; громадськості реалізувати право на доступ до екологічної інформації та право на участь у прийнятті рішень. Відтепер для суб’єктів господарювання: Вхід до кабінету користувача відновлений за електронним цифровим підписом. При заповненні даних по реєстраційній справі ОВД у розділі «Назва справи» та «Опис планованої діяльності» місце розташування планованої діяльності не зазначається. Також не потрібно відмічати місце провадження планованої діяльності на сервісі Google maps. Завантаження документації з ОВД здійснюється суб’єктом господарювання у звичному режимі. Продовжені строки громадського обговорення від дати закриття Реєстру (22.03.2022) до дня його відкриття. Не потрібно у друкованих засобах масової інформації повторно публікувати повідомлення про плановану діяльність та оголошення про початок громадського обговорення Звіту з ОВД. Для громадськості: Забезпечена можливість відслідковувати хід процедур ОВД у реєстрі; Документація з ОВД надаватиметься органом, що здійснює процедуру ОВД, за запитом після ідентифікації осіб, що її запитують; Представники громадськості можуть надавати зауваження та пропозиції до планованої діяльності протягом 25 робочих днів, Звіти з ОВД якої завантажені у Реєстр після 22.03.2022. За тими справами з ОВД, де громадське обговорення звіту з ОВД розпочалося до 22.03.2022, строк обговорення продовжений на ту кількість робочих днів, на яку був закритий реєстр. Це стосується і справ з ОВД, які були на стадії «Повідомлення про плановану діяльність». Наказ Міндовкілля від 15.06.2022 № 225 Роз'яснення суб'єктам господарювання.pdf (231 Кб) https://www.kmu.gov.ua/news/u-mindovkilli-vidnovili-robotu-reyestru-z-ovd-ale-z-pevnimi-obmezhennyami Захист прав літніх людей під час війни Міністерство соціальної політики України , опубліковано 15 червня 2022 року о 19:02 З початком широкомасштабної війни Міністерство соціальної політики України сконцентрувалося на трьох основних напрямах у захисті прав старших поколінь українців. Головним було – зберегти їхні життя, допомогти з евакуацією. Друге – гарантувати виплати пенсій та соціальних допомог і зробити все, щоб доставити їх людині, де б вона не була або куди б вона не переміщувалась. І третє – надати літнім людям в поточних умовах критично важливі соціальні послуги протягом доби від моменту звернення людини.  У цих напрямах за 111 днів широкомасштабної війни росії проти України маємо наступні кроки: Для більше ніж 2,6 мільйона літніх людей на тимчасово окупованих територіях або територіях, де йдуть активні бойові дії, забезпечено виплату пенсій, субсидій та соціальних допомог. Мінсоцполітики централізовано нарахувало та профінансувало допомоги навіть людям з тих міст і сіл, де не працюють органи соціального захисту. Більше 500 тисяч людей старших за 60 років перемістились за кордон і продовжують отримувати належні їм виплати.  Більше 3,5 тисяч літніх людей евакуювали із закладів догляду, які були розміщені на територіях активних бойових дій. Більше ніж 4 тисячі літніх людей протягом доби після звернення були влаштовані до закладів стаціонарного догляду, а відтак отримали дах над головою, їжу, ліки, догляд, навіть якщо вони не мали при собі документів.  Більше 9,5 тисяч літніх людей отримали протягом доби після звернення послуги з догляду вдома.   «Не дивлячись на широкомасштабну війну, ми провели індексацію пенсій в березні. В результаті середній розмір пенсії збільшився до 4 370 гривень. У тому числі ми виправили несправедливість та забезпечили індексацію пенсій для пенсіонерів ˗ військовослужбовців і перерахунок пенсій пенсіонерам-«чорнобильцям» з інвалідністю. І ми вдячні народним депутатам, які ухвалили напрацьовані Мінсоцполітики зміни до законодавства, і вже починаючи з 2023 року за загальним порядком будуть проіндексовані всі пенсії. Не буде жодної дискримінації в цьому питанні», - прокоментувала Марина Лазебна, Міністр соціальної політики України. Пенсійний фонд у даний час завершує перерахунок пенсій, який відбудеться автоматично з 1 липня у зв’язку із підвищенням прожиткового мінімуму. Для переважної більшості пенсіонерів основне підвищення відбулось під час індексації в березні, а зараз підвищення в основному стосуватиметься:  мінімальних пенсій для інвалідів війни – розмір підвищення складе до 600 грн;  надбавок за понаднормовий стаж,  підвищень учасникам війни та ветеранам праці;  підвищень до 810 грн державної допомоги на догляд одиноким пенсіонерам старшим 80 років. https://www.kmu.gov.ua/news/minsocpolitiki-zahist-prav-litnih-lyudej-pid-chas-vijni Уряд спростив порядок фіксації руйнувань житла та споруд, пошкоджених через агресію росії Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 15 червня 2022 року о 17:18 За результатами засідання Комісії  з проведення аудиту збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії рф, співголовою якої є Віце-прем’єр-міністр Ірина Верещук, Міністерству розвитку громад та територій було доручено подати на розгляд Уряду Порядок фіксації пошкоджень та руйнувань житлових будівель та споруд, завданих Україні внаслідок збройної агресії росії. Цей проект постанови прийнятий під час чергового засідання Кабінету Міністрів України 14 червня. Порядок напрацьовано Робочою групою з аудиту збитків, понесених внаслідок війни, що діє при Національній раді з відновлення. Відтак пропонується: фіксувати пошкодження, зумовлені збройною агресією російської федерації, будівель та споруд не лише приватної та комунальної форми власності, а також державної; проводити обстеження пошкоджених об’єктів за рішенням уповноважених органів шляхом комісійного та/або технічного обстеження; конкретизувати напрями, за якими визнаються шкода та збитки об’єктів житлового фонду, житлово-комунального господарства та громадських будівель; встановити примірну форму та зміст акту комісійного обстеження. Також надалі передбачається розроблення функціоналу, який дозволить створювати акти комісійного обстеження в електронній формі за допомогою Порталу Дія. Детальну інформацію про порядок дій щодо вирішення проблеми пошкодженого/ зруйнованого житла можете переглянути у презентації Мінрегіону. https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-sprostiv-poryadok-fiksaciyi-rujnuvan-zhitla-ta-sporud-poshkodzhenih-cherez-agresiyu-rosiyi Усі громадяни, яким пошкодили чи зруйнували житло, отримуватимуть цифровий документ, що підтверджує збитки Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 14 червня 2022 року о 18:33 Уряд затвердив єдину та уніфіковану форму, що фіксуватиме збитки, завдані житлу українців російськими військами. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль. «Раніше така довідка складалась у довільній формі. Тепер у кожного громадянина, якому пошкодили чи зруйнували житло, буде цифровий документ, що підтверджує його збитки. Цим рішенням ми також закладаємо базу для майбутнього реєстру пошкодженого майна», — зауважив очільник Уряду. Як зазначив Денис Шмигаль, Уряд уже створив Спеціальну комісію, яка буде займатися аудитом збитків, завданих військовою агресією росії. Також будуть створені регіональні комісії на рівні громад, які заповнюватимуть акт з інформацією про тип пошкодження. Всі нові акти будуть складені у цифровій формі через систему Дія, тоді як усі попередні акти будуть відцифровані та внесені у відповідну базу. Як підкреслив Денис Шмигаль, відповідальним за реалізацію цього процесу і надалі будуть органи місцевої влади. Глава Уряду відзначив, що на другому етапі відбуватиметься розробка уніфікованої розрахункової оцінки вартості збитків. Над нею зараз працює Міністерство розвитку громад та територій. «Уряд очікує на ухвалення закону, щоб почати працювати над процесом відшкодування. Зараз цей проект на розгляді у Верховній Раді. Впевнений, народні депутати підтримають таке важливе для країни рішення найближчим часом», — наголосив Денис Шмигаль. За словами Прем’єр-міністра, повноцінний процес відшкодування почнеться одразу після того, як конфісковані російські кошти на Заході надійдуть до України. Уряд постійно працює з партнерами, аби кошти перейшли Україні для відбудови: створено спеціальну робочу групу та залучаються найкращі світові юристи. https://www.kmu.gov.ua/news/premyer-ministr-usi-gromadyani-yakim-poshkodili-chi-zrujnuvali-zhitlo-otrimuvatimut-cifrovij-dokument-shcho-pidtverdzhuye-zbitki Віддалена ідентифікація через Дія.Підпис: покрокова інструкція для мешканців ТОТ Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 14 червня 2022 року о 15:55 Віддалена ідентифікація для отримання пенсійних виплат через Дія.Підпис Цю опцію було розроблено для пенсіонерів, які проживали і проживають на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) до повномасштабного вторгнення рф. Для отримання пенсій та соціальних виплат вони повинні були приїжджати на підконтрольну уряду України територію. Після закриття майже всіх КПВВ це стало неможливим. Тому Кабінет Міністрів удосконалив механізм виплати пенсій та грошової допомоги громадянам України шляхом запровадження додаткової можливості проходження ідентифікації для всіх одержувачів – віддалено. Дія.Підпис – кваліфікований електронний підпис, який ви можете використовувати для підписання документів у застосунку Дія та онлайн. Важливо: Необхідна ID-картка або біометричний закордонний паспорт у застосунку Дія. Термін Дія.Підпису – один рік або до моменту його видалення. Створення Дія.Підпису – безоплатна послуга. Як отримати Дія.Підпис? 1. Авторизуйтесь у застосунку Дія. 2. Перейдіть до Меню – Дія.Підпис. 3. Натисніть Створити. 4. Підтвердьте особу через перевірку за фото, NFC або BankID. 5. Придумайте 5-значний код для Дія.Підпису. 6. Готово! Тепер ви можете підписувати документи в Дії та онлайн. Віддалена електронна ідентифікація здійснюється шляхом авторизації одержувача (без його особистої присутності) в особистому кабінеті порталу Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису Дія.Підпис (Дія ID). Така можливість прирівнюється до фізичної ідентифікації одержувача. Нагадаємо, що у підготовці та реалізації низки проєктів застосунку Дія брав участь Директорат цифровізації Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України. Його фахівці опрацьовували зміни до нормативно-правових актів, розробляли та погоджували технічні завдання, допомагали в пошуку донорів для фінансування необхідних проєктів. В майбутньому перелік цифрових послуг, які ВПО зможуть оформити через Дію, розшириться. Зокрема, у застосунку з’явиться можливість оформити допомогу для ВПО, змінити адресу реєстрації ВПО та інші. Зараз ці опції в процесі розробки та апробації. https://www.kmu.gov.ua/news/viddalena-identifikaciya-cherez-diyapidpis-pokrokova-instrukciya-dlya-meshkanciv-tot Уряд затвердив експериментальний проект щодо оформлення ID-картки та закордонного паспорта громадянам України, які перебувають закордоном Міністерство внутрішніх справ України , опубліковано 13 червня 2022 року о 21:05 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 678 від 10 червня 2022 року, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України. Експериментальним проектом передбачено, що прийняття документів для оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами нашої країни, здійснюватиме розміщений за межами України відокремлений підрозділ державного підприємства «Документ», яке належить до сфери управління ДМС України та є адміністратором Єдиного державного демографічного реєстру. Перелік держав, у яких буде здійснюватися прийняття документів для оформлення паспортів громадянина України, визначатиметься ДМС України за погодженням з Міністерством закордонних справ. Постанова набирає чинності через 15 днів з дня її опублікування. Реалізація проекту, за пропозицією Міністерства внутрішніх справ, Міністерства закордонних справ та Державної міграційної служби, відбуватиметься протягом двох років. https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-zatverdiv-eksperimentalnij-proekt-shchodo-oformlennya-id-kartki-ta-zakordonnogo-pasporta-gromadyanam-ukrayini-yaki-perebuvayut-zakordonom У Дії можна подати декларацію платника єдиного податку 2% та сплатити його Міністерство цифрової трансформації України , опубліковано 13 червня 2022 року о 17:36 Подати декларацію платника єдиного податку 2% та сплатити єдиний податок 2% відтепер можна і в Дії. Це можуть зробити ФОПи-спрощенці 3-ї групи, які подали заяву в Державну податкову службу на застосування спеціальної ставки 2%. Декларація подається до 20 числа кожного місяця за доходи, отримані в попередньому місяці, починаючи з травня і до скасування воєнного стану на території України. Сплата єдиного податку 2% доступна в застосунку до кінця кожного місяця за попередній, тобто ще 10 днів після граничного терміну подання декларації. Подати декларацію можна швидко та зручно за декілька кліків. Як це зробити: авторизуйтеся в застосунку Дія, у меню Послуги виберіть Податки ФОП — Декларація платника єдиного податку 2% за відповідний місяць; введіть суму отриманого доходу за обраний місяць; перевірте контактні дані та декларацію (за потреби відкоригуйте); підпишіть її Дія.Підписом та надішліть. І це все. Декларація буде подана до податкової служби. Оплата проводиться так само швидко та за кілька кліків: авторизуйтеся в застосунку Дія, у меню Послуги виберіть Податки ФОП — Сплата єдиного податку 2% за відповідний місяць, введіть суму отриманого доходу за обраний місяць і перевірте розраховану суму податку до сплати, виберіть спосіб оплати та сплатіть, зарахування коштів відбувається протягом 3 робочих днів, перевірити можна в Розрахунках з бюджетом. https://www.kmu.gov.ua/news/vidteper-u-diyi-mozhna-podati-deklaraciyu-platnika-yedinogo-podatku-2-ta-splatiti-jogo Державна служба зайнятості з 24 лютого працевлаштувала 93 тисячі громадян Державна служба зайнятості , опубліковано 13 червня 2022 року о 16:03 Найчастіше нове робоче місце українцям вдалося знайти в сільському господарстві - 38%, переробній промисловості - 14%, торгівлі - 12%.  На період війни службою спрощено форми заяв про надання статусу безробітного та призначення виплати допомоги по безробіттю. Зараз реєстрація безробітних у службі зайнятості можлива такими шляхами: особисто, під час відвідування центру зайнятості; через державний веб портал електронних послуг або застосунок «Дія»; для осіб, які перебувають на небезпечній території - за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку (через Google-форми, чат-бот, електронну пошту тощо). З початку березня в службі було зареєстровано 23 тисячі внутрішньо переміщених осіб. «Робота» - це другий запит від переселенців, звісно, після запиту «житло». Нову роботи за сприяння служби знайшли майже 4 тисячі переселенців, найбільше в переробній промисловості, торгівлі, сільському господарстві. Внутрішньо переміщені особи та громадяни, які перебувають на території, де ведуться бойові дії і мають нерозірвані трудові відносини, можуть розірвати їх в односторонньому порядку в центрі зайнятості. Для цього в будь-якому центрі зайнятості треба подати заяву на ім'я роботодавця про припинення трудового договору (одночасно із заявою про бажання отримати статус безробітного). Зі свого боку служба зайнятості бере на себе обов’язок повідомити про це роботодавця, Пенсійний фонд і податкову службу. За працевлаштування внутрішньо переміщених осіб роботодавці отримують компенсацію. Програма орієнтована на роботодавців, які в період воєнного стану працевлаштовують переселенців на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), гіг-контракту, зокрема за сумісництвом, та забезпечують працевлаштування таких осіб з розміром заробітної плати не нижчим за розмір мінімальної винагороди. Подати заяву для отримання такої компенсації можна особисто під час відвідування центру зайнятості або на електронну пошту центру. Онлайн - через портал державних послуг Дія. Компенсація витрат надається у розмірі 6500 гривень за кожну працевлаштовану особу щомісяця, загальна тривалість виплати - 2 місяці. Компенсацією вже скористалися майже 3 тисячі роботодавців за працевлаштування 5000 внутрішньо переміщених осіб. Урядом в рамках цієї програми виділено 200 млн грн. Усі пропозиції роботи - на сайті служби зайнятості:  https://www.dcz.gov.ua/userSearch/vacancy   https://www.kmu.gov.ua/news/derzhavna-sluzhba-zajnyatosti-z-24-lyutogo-pracevlashtuvala-93-tisyachi-gromadyan ПФУ закликає отримувати послуги дистанційно через особистий кабінет у будь-який час Пенсійний фонд України , опубліковано 13 червня 2022 року о 11:28 Особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України – зручний онлайн-сервіс, доступний кожному! В особистому кабінеті є можливість: одержати доступ до наявних даних персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інших відомостей з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж); контролювати сплату страхувальниками страхових внесків; одержати доступ до наявних відомостей Електронної трудової книжки; надати відомості про трудову діяльність; одержати доступ до своїх листків непрацездатності та інших даних Електронного реєстру листків непрацездатності; одержати доступ до даних своєї електронної пенсійної справи; подати заяву на призначення або перерахунок пенсії (без особистого візиту до Пенсійного фонду України); подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення; подати дані для внесення змін до пенсійної справи; подати запит на підготовку документів і завантажити потрібний документ; подати звернення (запит, пропозицію); переглянути стан опрацювання своїх звернень до Пенсійного фонду України, в т. ч. прикріплених до звернень документів; одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України. Крім того, в особистому кабінеті є можливість розрахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії за допомогою сервісу “Пенсійний калькулятор”. Ви зможете увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua.) за допомогою Дія.Підпис або кваліфікованого електронного підпису (КЕП), або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, в т.ч. з використанням технології Bank ID. Також, отримати доступ до особистого кабінету та електронних сервісів Пенсійного фонду України можна у зручному форматі – з мобільних пристроїв (смартфонів та планшетів), завантаживши мобільний застосунок “Пенсійний фонд”. Версії мобільного додатку для пристроїв з операційними системами Android та IOS розміщені в Goоgle Play та AppStore відповідно. https://www.kmu.gov.ua/news/pfu-zaklikaye-otrimuvati-poslugi-distancijno-cherez-osobistij-kabinet-u-bud-yakij-chas Як зареєструвати договір оренди земельної ділянки в умовах воєнного стану Міністерство юстиції України , опубліковано 13 червня 2022 року о 10:06 Нещодавно набрав чинності Закон України від 24 березня 2022 року № 2145-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» (  https://bit.ly/3aDQKzH), яким передбачено суттєві зміни щодо порядку оренди землі та реєстрації відповідних договорів під час воєнного стану. Згідно із нововведеннями, державна реєстрація укладення договорів оренди земельних ділянок під час воєнного стану покладається на районні військові адміністрації (без потреби внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно). У нинішніх умовах відповідна військова адміністрація вносить відомості до спеціальної Книги реєстрації землеволодінь і землекористувань (в паперовій та електронній формах). Така Книга має бути передана до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру протягом 1 місяця з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні або у відповідних окремих її місцевостях. Як здійснити державну реєстрацію договору оренди землі під час воєнного стану? Для того, щоб зареєструвати договір оренди земельної ділянки, орендодавець повинен скласти заяву в електронній формі, до якої додати примірник договору, а також засвідчені орендодавцем копії документів, що посвідчують право на земельну ділянку. Заява з доданими документами надсилається до військової адміністрації електронною поштою. Які строки державної реєстрації договору оренди? Державна реєстрація договору оренди або надання вмотивованої відмови у державній реєстрації відбувається протягом 5 робочих днів з дня подання заяви. Важливо, що підставою для відмови у державній реєстрації може бути лише невідповідність поданих документів закону. https://www.kmu.gov.ua/news/minyust-yak-zareyestruvati-dogovir-orendi-zemelnoyi-dilyanki-v-umovah-voyennogo-stanu Роз'яснення щодо пенсії у зв’язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин Пенсійний фонд України, опубліковано 12 червня 2022 року о 10:06 Пенсійний фонд України надає роз'яснення щодо пенсії у зв’язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин. Пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім’ї, які перебували на утриманні годувальника. До непрацездатних членів сім’ї належать, зокрема: чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку; діти, які не досягли 18 років (діти, які навчаються, та діти-сироти - 23 років) або старші цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до досягнення 18 років; чоловік (дружина), один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) годувальника до досягнення нею (ними) 8 років. Пенсія призначається незалежно від тривалості страхового стажу особи, зниклої безвісти за особливих обставин. Звернення за призначенням пенсії у зв’язку з втратою годувальника здійснюється шляхом особистого подання заяви (після виникнення права на отримання такої пенсії) з необхідними документами до обраного територіального органу Пенсійного фонду України або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису або електронної системи BankID. У такому випадку до заяви додаються скановані копії оригіналів документів. До заяви окрім стандартного переліку документів, визначеного Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" додається витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань або з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Розмір пенсії у зв’язку з втратою годувальника обчислюється на підставі наданих до заяви документів та не може бути нижче 100 % прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність на одного непрацездатного члена сім’ї, 120 % – на двох, 150 % – на трьох і більше. Право на отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника виникає у непрацездатних членів сім’ї через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру досудових розслідувань або до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Довідково Відповідно до Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин" особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру досудових розслідувань або Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому законодавством, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи. https://www.kmu.gov.ua/news/rozyasnennya-shchodo-pensiyi-u-zvyazku-z-vtratoyu-goduvalnika-za-osobu-zniklu-bezvisti-za-osoblivih-obstavin Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції» Постанова Кабінету Міністрів України « Про внесення змін до Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції » від 17.06.2022 № 696 https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-poryadku-rozglyadu-skarg-na-rishennya-diyi-abo-bezdiyalnist-derzhavnogo-reyestratora-subyektiv-derzhavnoyi-reyestraciyi-teritorialnih-organiv-ministerstva-yusticiyi-696- Додаткові матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС НАДС: Переважна більшість держслужбовців (83,4%) не змінювали своє місцезнаходження під час війни Національне агентство України з питань державної служби , опубліковано 16 червня 2022 року о 18:43 Переважна більшість державних службовців не змінювали своє місцезнаходження під час війни (83,4%), 13,6% – є внутрішньопереміщеними та 3% перебувають за кордоном.  Про це свідчать результати опитування «Організація роботи державних службовців та оплата праці в умовах воєнного стану», що було проведено Національним агентством України з питань державної служби. Опитування тривало протягом 02-15 травня 2022 року, в якому взяло участь 45 766 державних службовців.   За результатами опитування, більшість респондентів зазначили, що продовжують працювати в штатному режимі – 67,8%, 11,1% – дистанційно та 7,2% поєднують дистанційну роботу з роботою у штатному режимі. Також було досліджено окремі аспекти наявності внутрішніх та зовнішніх ресурсів у державних службовців для продовження роботи в умовах воєнного стану. Близько 74% державних службовців наразі відчувають, що мають сили та ресурси продовжувати працювати в умовах воєнного стану. Переважна більшість з них – це ті, що не змінювали своє місцезнаходження. Вони відчувають постійну підтримку колег, завжди отримують зворотний зв’язок щодо виконаної роботи, мають необхідне матеріально-ресурсне забезпечення для роботи в період війни. Продовжувати працювати на держслужбі в умовах воєнного часу планують 91% державних службовців, а після війни 86,4%. https://www.kmu.gov.ua/news/nads-perevazhna-bilshist-derzhsluzhbovciv-834-ne-zminyuvali-svoye-misceznahodzhennya-pid-chas-vijni Під час війни Держпродспоживслужба забезпечує проведення фітосанітарних заходів в повній мірі Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів , опубліковано 16 червня 2022 року о 14:54 На період дії воєнного стану в Україні спрощено здійснення фітосанітарних заходів та процедур, а також впроваджено механізм проведення фітосанітарних процедур територіальними органами Держпродспоживслужби за принципом екстериторіальності.  Одним із пріоритетних питань є забезпечення експорту українських рослин  та продуктів рослинного походження відповідно до фітосанітарних вимог країн-партнерів України в міжнародній торгівлі. Сьогодні 100% фітосанітарних процедур оформляються за допомогою інформаційних систем PHIS та LIMS, що сприяє скороченню часу на оформлення та видачу фітосанітарних сертифікатів. З початку введення воєнного стану державними фітосанітарними інспекторами видано 77 тисяч фітосанітарних сертифікатів що забезпечило експорт майже 2,37 мільйонів тонн українського збіжжя. Крім того, проведено фітосанітарний контроль до 0,5 мільйонів тонн імпортної продукції рослинного походження, серед якої овочі, фрукти, крупи, борошно, садивний матеріал та інші товари.    Під час весняних обстежень державними фітосанітарними інспекторами України було обстежено площу 0,6 мільйонів гектарів. Наразі, на виконання міжнародних договорів України та з метою встановлення фітосанітарного стану української землі моніторинг та обстеження продовжується. З метою запобігання розповсюдження неякісного насіння і садивного матеріалу під наглядом Держпродспоживслужби знищено понад 19 тонн неякісного насіння та 403,5 тис. одиниць садивного матеріалу, які не могли бути використані на посів та в інших цілях.    Внаслідок воєнних дій зазнала руйнувань фітосанітарна лабораторія, розташована в місті Чернігів. У лабораторії пошкоджена покрівля, стіни, вибиті вікна і двері, пошкоджені меблі та обладнання. За попередніми розрахунками на відновлення будівлі та завданих збитків може знадобитися близько 5 мільйонів гривень.   На сьогоднішній день державні фітосанітарні інспектори та державні фітосанітарні лабораторії продовжують працювати на благо України. Нагадаємо, що одними із основних завдань Держпродспоживслужби є покращення фітосанітарного стану території країни та охорона її від занесення регульованих шкідливих організмів. Виконання цих завдань та співпраця з українським бізнесом  є запорукою вдалих врожаїв, успішної торгівлі продукцією рослинного походження та вагомих кроків до зміцнення економіки незалежної України.  https://www.kmu.gov.ua/news/pid-chas-vijni-derzhprodspozhivsluzhba-zabezpechuye-provedennya-fitosanitarnih-zahodiv-v-povnij-miri Оптимізація державного апарату і рестарт держслужби є запорукою їх трансформацій на професійну, конкурентоздатну і престижну сферу Національне агентство України з питань державної служби , опубліковано 16 червня 2022 року о 13:50 «Зараз українська державна служба проходить випробування на міцність. Наразі вона встояла, але має стати ще міцнішою. На часі – оптимізація державного апарату і рестарт держслужби, що дозволить їй стати аутентичною і набути досвіду європейських практик. Це запорука її трансформації на професійну, конкурентоздатну і престижну сферу», - заявила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина у в одному з інтерв'ю.  За словами Голови НАДС, Агентством підготовлено методологію функціонального аудиту державних органів. Її було презентовано міністерствам і апробована безпосередньо в НАДС.  «Методологія допоможе виокремити критичні функції і проаналізувати те, що є дійсно актуальним в умовах війни, що маємо відкласти на потім, а від чого можна взагалі відмовитися. Що можна цифровізувати і автоматизувати, а де працівник має бути щоденно на робочому місці. Зможемо оцінити, що варто передати на аутсорс. Оптимізація функцій дозволить зменшити чисельність державних службовців, а відтак – навантаження на бюджет, бо це призведе до зменшення площ, скорочення закупівель і фонду зарплат», - зазначила Наталія Алюшина. Якщо всі державні органи здійснять такий аудит, можна буде відмовитися від зайвих функцій, цифровізувати процеси, оптимізувати чисельність працівників державних органів. Тобто, буде забезпечено логічний перехід до класифікації посад і нової моделі оплати праці на державній службі, що, серед іншого, дозволить збільшити загальний рівень заробітної плати держслужбовців. «Це буде та оптимізація, яка дозволить кожному органу, а відтак і державній службі загалом, стати більш ефективними і результативними. Адже, відповідно до нашого статистичного дослідження, продовжувати працювати на держслужбі в умовах воєнного часу планують 91% державних службовців, а після війни 86,4%», - наголосила Голова НАДС. https://www.kmu.gov.ua/news/nataliya-alyushina-optimizaciya-derzhavnogo-aparatu-i-restart-derzhsluzhbi-ye-zaporukoyu-yih-transformacij-na-profesijnu-konkurentozdatnu-i-prestizhnu-sferu Заборону чи обмеження переміщення через адмінмежу ТОТ деяких товарів розширено на всі тимчасово окуповані території Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 15 червня 2022 року о 17:27 Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 23 листопада 2021 року № 258 «Про затвердження Переліку і обсягів (вартості/ваги/кількості) обмежених або заборонених до переміщення через адміністративну межу товарів, а також товарів, які можуть бути віднесені до особистих речей» розповсюджується на всі тимчасово окуповані території України. Такі зміни сприятимуть захисту прав осіб України, що проживають на тимчасово окупованих територіях України. Раніше наказ стосувався лише тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. Нагадаємо, відповідно до  Наказу  від 23.11.2021 р. № 258, забороненими для вивезення та ввезення на ТОТ товарами є зброя та боєприпаси, запчастини для вантажного автотранспорту та спеціальної техніки, товари, включені до списку військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, військова форма одягу та знаки розрізнення військових формувань, правоохоронних органів, органів цивільного захисту, наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації, пестициди й агрохімікати, будівельні матеріали (деревина, камінь, цемент, блоки, цегла, продукція металопрокату) та інше. Обмеженими товарами для переміщення є видавнича продукція, що має походження або виготовлена на території держави-агресора, тимчасово окупованій території, автомобільні запчастини для легкового автотранспорту, крім запчастин та комплектуючих для власного автотранспорту, що належать фізичній особі, яка перетинає адміністративну межу. https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-zaboronu-chi-obmezhennya-peremishchennya-cherez-adminmezhu-tot-deyakih-tovariv-rozshireno-na-vsi-timchasovo-okupovani-teritoriyi Інтерв’ю Голови Національного агентства України з питань державної служби агентству "Інтерфакс-Україна" Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 14 червня 2022 року о 15:15 Витяг: Скільки всього держслужбовців зараз працює, скільки з них виїхало за кордон і скільки було звільнено після повномасштабного вторгнення? Якщо говорити словами сухої статистики, то за даними четвертого кварталу 2021 року ця цифра складала 171,4 тис. держслужбовців. Ми провели таке саме дослідження станом на 1 травня, і ця цифра зменшилася до 168,2 тис. 83,4% державних службовців не змінювали своє місцезнаходження під час війни, 13,6% є внутрішньо переміщеними та 3% перебувають за кордоном. В кількісному вираженні з початком війни поїхали за кордон 9,5 тис. жінок-держслужбовців. Наразі дехто уже повернувся. Звільнилося близько 6 тис. осіб. Це, в тому числі, і ті, хто виїхав за кордон. Відверто кажучи, їх складно засуджувати, бо це жінки з дітьми, які залишилися без домівок і можливості працювати. Чому держслужбовцям заборонили працювати дистанційно з-за кордону? В чому різниця між дистанційною роботою в Україні та за її межами? Я теж не бачу великої різниці. Справді, робота держслужбовця не потребує, щоб ми стояли за конвеєром і подавали деталі. Державні службовці можуть працювати з документами віддалено. І це доволі ефективно. Мовою цифр, 67,8% державних службовців продовжують працювати в штатному режимі, 11,1% – дистанційно та 7,2% поєднують дистанційну роботу з роботою у штатному режимі. То чому згодом таку можливість для закордону забрали? Дехто з цих працівників не може повернутися, бо немає куди, у когось зруйноване житло, у інших воно опинилося під тимчасовою окупацією, але тепер вони ще й позбавлені можливості працювати і отримувати дохід. Постанова КМУ №440 фактично скасувала наказ НАДС про можливість працювати з-за меж країни. Це – рішення Кабінету міністрів. Я можу зрозуміти і цю логіку. Війна - це надовго, вона не завершиться цього чи наступного місяця, ситуація невизначеності затягується. Очевидно, що державний апарат має працювати єдиним фронтом тут, на місці. Тому було прийнято саме таке рішення. Воно для мене особисто складне і болюче. Чи є шанс, що з часом постанову змінять чи відмінять, і держслужбовцям дозволять працювати з-за кордону? Цю постанову будуть уточнювати. Зокрема, і до мене звернулися кілька народних депутатів, йде активне обговорення цієї теми. Бо ми зіштовхнулися з тим, що з-за кордону люди як працювали, так і працюють далі, тепер уже безкоштовно, попри перебування у відпустках за власний рахунок. Тож, ця постанова може зазнати деяких змін. Зокрема, щодо держслужбовців-жінок категорії "В", які мають малолітніх і неповнолітніх дітей, мають на утриманні осіб з інвалідністю тощо. Тобто пропонується така норма, щоб ці жінки мали змогу працювати з-за кордону, звісно, окрім категорії "А" і "Б". Яка кількість держслужбовців знаходиться в різних військових формуваннях Збройних сил України, і чи за всіма буде збережено робоче місце після повернення з війська? До лав Збройних сил України вступило 3 144 держслужбовці, з них 2 726 осіб – це чоловіки, а решта 418 осіб – жінки. Їхні робочі місця буде збережено. Що відомо про держслужбовців, які опинилися на окупованих територіях: скільки їх і чим вони там займаються? Станом на 1 травня, згідно тієї інформації, яку ми зібрали, на територіях, що захоплені агресором, в межах районів бойових дій або блокованих районів перебувають 5 393 держслужбовці. Їм зараз дуже складно. Близько тисячі людей працюють в штатному режимі і дійсно ходять на робочі місця. Є ті, хто працює дистанційно. Разом з тим, для переважної більшості оголошено простій. На окупованих територіях щоденно шалене навантаження із дзвінками, консультаціями. Тому, можу сказати, вони працюють навіть більше, аніж у звичайному режимі, оскільки стираються межі фіксованого робочого дня. Чи відомі факти колаборації держслужбовців на окупованій чи прифронтовій території? Щодо державних службовців - таких фактів немає. Попри шалений тиск з боку ворога. Щодня спілкуюся із колегами. Маю свіжий кейс з нашого територіального органу, коли одного з заступників начальника управління окупанти примушували до співпраці. Вони двічі навідувались з візитами, щось обіцяли, але у відповідь щоразу отримували тверде "ні". Наразі цей держслужбовець знаходиться в простої, хоча і продовжує виконувати свій функціонал. Щодо наших територіальних органів, то я наполягала, аби вони у повному складі виїжджали з Донецької і Луганської областей. Фактично я їх змусила вчасно виїхати з Сєвєродонецька і Краматорська. На жаль, з Херсону не виїхали. … Чи багато наразі вакансій на державну службу і наскільки великий попит на них? Формально ця цифра коливається в межах 30 тис. вакансій. Але я, приміром, розумію, що після двох секвестрів бюджету, коли доводилось скорочувати видатки на утримання державного апарату, уже не можна наймати нових людей. Тому обходимося штатними одиницями, які в нас були до війни. Як я уже наголошувала, деякі держслужбовці, які залишилися за кордоном, перебувають у відпустках за власний рахунок, хоча продовжують виконувати свої посадові обов’язки безкоштовно. Щодо запиту на вакантні посади державної служби. Ми комунікуємо з компанією Ernst&Young, яка вивчає ситуацію на ринку, і зіставляємо цю інформацію з поточним станом в державному секторі. Державна служба має свої переваги. Навіть у простої люди отримують не менше 2/3 посадового окладу. Тому попит є, адже зараз багато людей залишилися взагалі без роботи і засобів для існування. Нещодавно в силу вступив закон, що передбачає на період військового стану призначення на посади держслужби і місцевого самоврядування без конкурсу, мовних сертифікатів і спецперевірок. Чи не вважаєте ви, що так спрощуючи процедуру, держава бере на себе дуже великі ризики? Повірте, в умовах військового стану жоден адекватний керівник не братиме у команду малодосвідчених чи некомпетентних працівників. Якщо потрібно закривати певний обсяг завдань, то навіщо витрачати час і брати ненавчену людину? Чинник безпеки – ключовий у питанні організації конкурсів. Повітряні тривоги будуть порушувати процедуру, бо доведеться переходити в укриття. До того ж, ми не можемо свідомо наражати на небезпеку ні кандидатів на посади, ні членів конкурсних комісій. https://www.kmu.gov.ua/news/intervyu-golovi-nacionalnogo-agentstva-ukrayini-z-pitan-derzhavnoyi-sluzhbi-nataliyi-alyushinoyi-agentstvu-interfaks-ukrayina Як переселенцям отримати вузькоспеціалізовану медичну допомогу Міністерство охорони здоров'я України , опубліковано 11 червня 2022 року о 20:48 Якщо внаслідок російської агресії ви перемістилися в межах України і потребуєте консультації лікаря вузької спеціалізації – ви можете її отримати у будь-якому місті, незалежно від того, де ви уклали декларацію. Для цього потрібно зробити два прості кроки: Отримати направлення Направлення виписує сімейний лікар або лікуючий лікар, який вважає за потрібне залучити до лікування фахівця іншої спеціалізації. Якщо ви фізично не можете відвідати свого лікаря, зверніться до нього за направленням телефоном або через месенджер. Лікар, який має доступ до електронної системи охорони здоров’я, випише направлення дистанційно. Але направлення можна отримати й у сімейного лікаря, який працює в найближчому закладі первинної медичної допомоги, у якого є договір з НСЗУ. Для цього не потрібно укладати нову декларацію. Запишіться на прийом, надайте свої дані та дані сімейного лікаря, з яким укладена декларація, розкажіть новому лікарю, що вас турбує. Пам’ятайте: під час воєнного стану на рівні з електронними направленнями діють й паперові. Якщо в лікарні тимчасово немає доступу до електронної системи охорони здоров'я, лікар випише паперове направлення. Знайти лікарню Із направленням можна звернутися до лікаря в будь-якому регіоні та в будь-якому закладі охорони здоров’я, який уклав договір з НСЗУ на відповідний пакет послуг. Знайти потрібного спеціаліста в новому місці можна, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Перед візитом зателефонуйте в обрану лікарню і запишіться на прийом. Також до лікаря можна записатися онлайн через медичну інформаційну систему — якщо лікарня надає таку можливість. Від початку повномасштабного вторгнення рф багато лікарів почали надавати консультації онлайн. Якщо ви не можете дістатися до потрібного спеціаліста, спробуйте отримати онлайн-консультацію. Про можливість онлайн-консультації можна дізнатися на сайті лікарні або телефоном. У разі раптового погіршення стану важливо не займатися самолікуванням і знайти можливість відвідати лікаря особисто. Без направлення можна звернутися до таких фахівців: гінеколога (зокрема, і дитячого); психіатра; нарколога; стоматолога; фтизіатра; лікаря, у якого під наглядом перебуває пацієнт із хронічними захворюваннями. https://www.kmu.gov.ua/news/yak-pereselencyam-otrimati-vuzkospecializovanu-medichnu-dopomogu Постанова Кабінету Міністрів України « Про реалізацію експериментального проекту щодо оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам України, які перебувають за межами України » від 10.06.2022 № 678   Постанова Кабінету Міністрів України « Про внесення змін до Порядку подання фінансової звітності » від 10.06.2022 № 667   Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно з Громадською мережою публічного права та адміністрації UPLAN.