Новини

Новини та зміни у системі адмінпослуг (1.11.2022 - 10.11.2022)

Пропонуємо підбірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування за період 1-10 листопада 2022 року. Також додатково наводимо деякі матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС. Перелік новин та змін Рекомендації як спланувати візит до сервісного центру МВС Міністерство внутрішніх справ України , опубліковано 08 листопада 2022 року о 19:44 Сервісні центри МВС надають доступні та зручні послуги, дбають про комфорт клієнтів і створюють всі умови, аби вони з легкістю могли планувати свій час. Попередній запис на отримання послуг дозволяє не лише сформувати чіткий графік, але й забезпечити максимальну організованість при отриманні якісного державного сервісу. Талон попереднього запису можна отримати онлайн завдяки функціоналу е-запис або безпосередньо у сервісному центрі МВС. Як працює функціонал е-запис на сайті Головного сервісного центру МВС? Система дає можливість запису заздалегідь упродовж 14 днів. Вільні талони у систему потрапляють щодоби рандомно. У кожного є можливість перевірити наявність талонів, як у найближчому до себе сервісному центрі МВС, так і в будь-якому центрі по всій території України. Система відображає вільні талони для запису онлайн і вільні талони в терміналі безпосередньо в приміщенні сервісного центру МВС. Для уникнення зловживань із талонами попереднього запису було введено обмеження на кількість талонів, які можливо оформити. Протягом одного місяця одна людина може отримати 4 талони попереднього запису. Плануйте свої візити відповідально. Юридичні особи мають можливість сформувати до чотирьох талонів на один вид послуг за день. Як взяти талон е-запису онлайн? Зайти на сайт Головного сервісного центру МВС, обрати в меню е-запис. Для початку треба авторизуватися. Це можна зробити за допомогою електронного підпису, BankID або Дія.Підпису. Ми потурбувались, аби всі наявні в Україні сучасні методи ідентифікації особи були доступні. Важливо, талон е-запису є індивідуальним, тому передавати його стороннім особам заборонено. Авторизація убезпечує від недобросовісних користувачів і від зловживань із талонами. За добу до зазначеного в талоні часу на електронну пошту прийде нагадування про запланований візит до сервісного центру. Тому при оформленні талону вказуйте електронну адресу правильно. Для отримання кількох послуг у сервісному центрі МВС необхідно записатися на кожну з них окремо. Обирати послугу із переліку варто уважно: реєстраційні дії з транспортними засобами; обмін посвідчення водія і видача міжнародного посвідчення водія; теоретичний іспит. Звертаємо увагу, що запис на практичний іспит проводиться тільки офлайн у сервісному центрі МВС. Він відкритий на 14 днів. Чи можна отримати талон у сервісному центрі МВС? Якщо немає змоги оформити талон попереднього запису онлайн, завжди лишається опція — отримати його у приміщенні сервісного центру МВС безпосередньо в день візиту. Талон попереднього запису можна взяти у терміналі безпосередньо в приміщенні. Заповнювати поля варто уважно, усі вони є обов’язковими. Якщо термінал відсутній — така ситуація може бути в сервісних центрах МВС старого зразка або в невеликих сервісних центрах МВС — то знайдіть адміністратора, який проводить попередній запис. Отримати талон в терміналі можна не пізніше, ніж за годину до кінця робочого дня, визначеного графіком роботи відповідного сервісного центру МВС (розділ «Контакти»). Надання адміністративних послуг під час повітряної тривоги призупиняється. Треба скористатися найближчим укриттям. При цьому час очікування в черзі подовжиться на час тривалості повітряної тривоги. Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію можна знайти на сайті. https://www.kmu.gov.ua/news/rekomendaciyi-yak-splanuvati-vizit-do-servisnogo-centru-mvs Як родичам зниклих безвісти отримати пенсію по втраті годувальника? Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 07 листопада 2022 року о 12:48 Якщо людина зникла безвісти, у членів її сім’ї через місяць після внесення відповідної інформації до Єдиного реєстру досудових розслідувань виникає право на отримання пенсії. Кому призначається виплата: 1) дітям до 18 років; 2) дітям від 18 до 23 років, які навчаються за денною формою, до його закінчення; 3) дітям-сиротам – до 23 років незалежно від факту навчання; 4) чоловіку або дружині, батькам такої особи, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку; 5) чоловіку або дружині, а в разі їх відсутності – одному з батьків, брату або сестрі, дідусеві чи бабусі годувальника незалежно від віку та працездатності, якщо вони не працюють і доглядають за дитиною годувальника до досягнення нею 8 років; 6) батькам і чоловіку або дружині особи, зниклої безвісти, які не були на її утриманні. Вони мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника, якщо внаслідок такого зникнення втратили джерело засобів до існування. Які пільги передбачені? 1. Путівки до санаторно-курортних закладів з оплатою 50% вартості. 2. П’ятдесят відсотків знижки на оплату квартири та плату за комунальні послуги. 3. Право на безоплатний проїзд усіма видами міського транспорту в межах району за місцем проживання, залізничного та водного транспорту приміського сполучення й автобусами приміських маршрутів. 4. Члени сімей мають право на земельну ділянку та допомогу від органів місцевого самоврядування у будівництві. 5. Право на безоплатне одержання у приватну власність жилого приміщення, яке займають у будинках державного житлового фонду, та позачергове право на поліпшення житлових умов. Для подачі заявки можна звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. Також це можна зробити онлайн: - через вебпортал електронних послуг ПФУ, - на порталі «Дія» за посиланням. https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-yak-rodicham-zniklih-bezvisti-otrimati-pensiyu-po-vtrati-goduvalnika В Україні з 14 грудня можна буде реєструвати авто чи оформити посвідчення водія без використання пластикових бланків Міністерство внутрішніх справ України , опубліковано 06 листопада 2022 року о 11:36 Кабінет Міністрів України прийняв зміни до двох постанов, які регулюють отримання посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. Відповідно до змін у найближчій перспективі більше не буде обов’язковим отримувати пластикові бланки документів про право керування транспортними засобами та про реєстрацію транспортних засобів. Тобто, буде вибір між отриманням послуг: виключно онлайн із оформленням тільки електронного варіанту документів, які дають право керувати транспортними засобами; чи з оформленням традиційних пластикових бланків посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, наприклад, у сервісному центрі МВС. «Кабінет Міністрів України прийняв фінальний підзаконний акт (всього три Постанови і один Закон), спрямований на правове врегулювання процедури отримання електронного посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу», — зазначив заступник Міністра внутрішніх справ України Богдан Драп’ятий. Що зміниться? Електронні варіанти документів, тобто, Е-посвідчення водія та Е-свідоцтво про реєстрацію транспортних, засобів можуть стати єдиними наявними у людини документами, що дають право керувати транспортними засобами. Якщо раніше при реєстрації авто або при отриманні посвідчення водія обов’язковим було оформлення бланків цих документів, то від середини грудня можливо буде від бланків зовсім відмовитись. «Посвідчення водія або свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу в Електронному кабінеті водія чи в застосунку Дія не просто стає рівнозначним до фізичних документів, а може повністю їх замінювати», — уточнив начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик. Діджиталізація послуг передбачає, що самостійно у кілька кліків можна буде оформляти обмін посвідчення водія, проводити реєстраційні дії з транспортними засобами у тих випадках, де огляд фахівців експертної служби МВС не є обов’язковим. Громадяни зможуть зекономити не сплачуючи за бланкову продукцію. Коли зміни набувають чинності? Усі ці зміни про Е-посвідчення водія та Е-свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів набудуть чинності 14 грудня 2022 року. https://www.kmu.gov.ua/news/v-ukrayini-z-14-grudnya-mozhna-bude-reyestruvati-avto-chi-oformiti-posvidchennya-vodiya-bez-vikoristannya-plastikovih-blankiv Дублікати свідоцтв про народження зможуть видавати українські консули за кордоном Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 23:10 Як допомогти українцям, які через війну виїхали за кордон або були депортовані на територію країни-агресора й при цьому втратили документи? Проблема обговорювалася на засіданні Координаційного штабу з питань повернення в Україну громадян з ТОТ та третіх країн, проведеного під головуванням Віце-прем'єр-міністра - Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук. Ухвалили рішення ініціювати зміни до Інструкції про порядок реєстрації актів громадянського стану в дипломатичних представництвах та консульських установах України, затвердженої спільним наказом Мін’юсту та МЗС від 23.05.2001 № 32/5/101. Зокрема, в частині, що стосується обмежень надання дублікатів актів цивільного стану. Передбачається надати можливість консулам дипустанов України за кордоном надавати дублікати свідоцтв про народження громадянам України. Крім того, прийнято рішення спільно з Центром прав людини ZMINA опрацювати можливість розширити на період воєнного стану коло осіб-родичів дитини, які зможуть отримати дублікат свідоцтва про народження в Україні. https://www.kmu.gov.ua/news/dublikati-svidoctv-pro-narodzhennya-zmozhut-vidavati-ukrayinski-konsuli-za-kordonom Зменшуємо адмінтиск та будуємо прозорі відносини в країні - ще одна довкіллєва послуга тепер надається «peopleless» Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 18:30 Довідку про визначення величин фонових концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі тепер можна отримати онлайн через національну платформу ЕкоСистема. Проведення такого експериментального проекту в Україні схвалив сьогодні Уряд на засіданні. Тож тепер не потрібно очікувати на паперовий документ. Достатньо зайти на ЕкоСистему https://eco.gov.ua/, заповнити форму та одразу отримати автоматичний запис у реєстрі та електронну довідку з QR-кодом. Які переваги такого формату: - всю процедуру можна пройти із власного гаджету у будь-який час; - не можливо припуститися технічних помилок при заповненні заявок; - відсутня необхідність верифікувати дані з різних паперових джерел; - чиновник не приймає участі у розгляді заявок; - строк надання послуги скорочується із 30 днів до нуля; - отриманий електронний документ завжди “під рукою” коли це потрібно, його не можна загубити чи забути; - але за необхідності довідку можна роздрукувати з ЕкоСистеми. Відповідно витрати сил та ресурсів, які йшли на отримання адміністративної послуги, тепер можна спрямувати на щось більш корисне, наприклад, інвестувати у розвиток власного бізнесу. Експериментальний проект діятиме до кінця 2023 року. Після чого буде оцінена його ефективність та доцільність продовження. https://www.kmu.gov.ua/news/mindovkillya-zmenshuyemo-admintisk-ta-buduyemo-prozori-vidnosini-v-krayini-shche-odna-dovkillyeva-posluga-teper-nadayetsya-peopleless     Уряд спростив організацію бюджетного процесу на місцевому рівні у період дії воєнного стану Міністерство фінансів України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 15:52 4 листопада 2022 року, на засіданні Уряду  було прийнято постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252». Внесені зміни спрощують організацію бюджетного процесу на територіях, які після 24 лютого 2022 року є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованими або на яких ведуться бойові дії, а також удосконалюють організацію роботи учасників бюджетного процесу на місцевому рівні у період дії воєнного стану. Зокрема, зазначеною постановою Уряду передбачено доповнення щодо особливостей виконання місцевих бюджетів у період дії воєнного стану, які було затверджено постановою Кабінету Міністрів від 11 березня 2022 року № 252, відповідно до яких: визначено спрощені умови виконання бюджетних повноважень військовими адміністраціями населених пунктів, обласними, районними та Київською міською військовою адміністраціями; надано право начальникам військових адміністрацій населених пунктів у період дії воєнного стану на територіях, які після 24 лютого 2022 року є тимчасово непідконтрольними українській владі, тимчасово окупованими або на яких ведуться бойові дії, здійснювати повноваження місцевих фінансових органів, у разі неможливості їх функціонування; врегульовано питання погодження проектів рішень про передачу коштів у вигляді міжбюджетного трансферту. https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-sprostiv-organizaciyu-byudzhetnogo-procesu-na-miscevomu-rivni-u-period-diyi-voyennogo-stanu Постанова Кабінету Міністрів України « Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252 » від 04.11.2022 № 1239 Зареєструвати новонародженого на тимчасово окупованих територіях можна онлайн Міністерство юстиції України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 10:12 Оскільки українські реєстри не працюють на тимчасово окупованих територіях, а зареєструвати новонароджену дитину важливо за українським законодавством – було розроблено спеціальний механізм реєстрації факту народження і отримання українських документів. Оформити заяву та отримати українське свідоцтво про народження дитини можна онлайн. Для цього необхідно сфотографувати або зробити скан-копії основних документів, серед яких заява про державну реєстрацію народження, медичний документ, а також копії паспорта, свідоцтва про шлюб, які необхідно відправити на електронну пошту Міністерства юстиції (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.). Але що робити, якщо медичну довідку неможливо отримати? Як зазначила заступник Міністра юстиції з питань європейської інтеграції Валерія Коломієць, у випадках відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження, підставою для проведення державної реєстрації актів цивільного стану є рішення суду про встановлення факту народження. Зараз діє спеціальний, спрощений механізм подання цієї заяви до суду. «В першу чергу, людина, яка хоче визнати факт народження дитини на тимчасово окупованих територіях, має право звернутися до будь-якого суду в Україні за місцем знаходження. Такі справи розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду і ухвалене судом рішення підлягає негайному виконанню», – зазначила Валерія Коломієць. І саме з рішенням суду вже можна звертатися за державною реєстрацією факту народження до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану, розташованого на контрольованій українською владою території. Якщо свідоцтво про народження дитини було все ж таки отримано онлайн, батьки або інші уповноважені особи мають право звернутися до будь-якого органу ДРАЦС на території України і отримати фізичне свідоцтво про народження. Валерія Коломієць наголосила, що важливо, щоб свідоцтво про народження було фізично на руках. Адже ці документи необхідні для ідентифікації осіб, які повертаються в Україну з тимчасово окупованих територій чи з інших територій, куди вони були примусово депортовані. Також, якщо у зоні активних бойових дій неможливо перевірити факт смерті та отримати медичний акт підтвердження смерті, єдиний варіант – це звернення до суду. І з рішенням суду звертатися до органів ДРАЦС і реєструвати факт смерті. Адже без юридичного свідоцтва про смерть неможливо здійснювати подальші дії щодо оформлення спадщини чи отримання інших соціальних виплат. https://www.kmu.gov.ua/news/valeriya-kolomiyec-zareyestruvati-novonarodzhenogo-na-timchasovo-okupovanih-teritoriyah-mozhna-onlajn Роз'яснення ПФУ, що таке довідки ОК-5 та ОК-7 та як їх отримати Пенсійний фонд України , опубліковано 03 листопада 2022 року о 19:02 Чимало застрахованих осіб звертаються до органів Пенсійного фонду України за отриманням довідок ОК-5 та ОК-7. Тільки за 10 місяців поточного року сформовано 5 319 433 таких довідок (3 447 051 та 1 872 382 відповідно). Довідки ОК-5 та ОК-7 – це індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування. Довідка ОК-5 формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, і містить дані щодо суми заробітку для обчислення пенсії, визначення страхового стажу, сплати страхових внесків. На підставі цієї довідки застрахована особа отримує інформацію щодо набутого страхового та заробітної плати, яка буде врахована при призначенні пенсії. Довідка ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок, та страховий стаж за період із 2011 року. Зазвичай, довідку ОК-7 використовують для визначення страхового стажу для розрахунку сум лікарняних, нарахування допомоги по безробіттю тощо. Отримати довідки ОК-5 та ОК-7 можна декількома способами. Онлайн - через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України ( https://portal.pfu.gov.ua ) або у мобільному застосунку “Пенсійний фонд”: Натисніть “Вхід” та авторизуйтесь у зручний для Вас спосіб (за допомогою кваліфікованого електронного підпису (#КЕП) або логіну, або системи ID.GOV.UA, або Дія.Підпис); У розділі “Комунікації з ПФУ” оберіть пункт “Запит на отримання електронних документів”; У полі “Тип звернення” оберіть “Довідка ОК-5” або “Довідка ОК-7” (загальні дані вже будуть заповнені системою) та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних; Після цього натисніть “Відправити до ПФУ”. Довідка формується і надсилається автоматично в особистий кабінет (розділ “Мої звернення”). Онлайн на порталі ДІЯ чи у мобільному застосунку ДІЯ. Особисто, звернувшись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України, з паспортом та довідкою про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний код). Довідка видається безоплатно у день звернення. https://www.kmu.gov.ua/news/rozyasnennya-pfu-shcho-take-dovidki-ok-5-ta-ok-7-ta-yak-yih-otrimati   Від початку війни підрозділами ДМС оформлено понад 2,1 млн закордонних паспортів Міністерство внутрішніх справ України , опубліковано 03 листопада 2022 року о 12:39 Про ефективну адаптивність до умов роботи у воєнний час сьогодні, 3 листопада, у ході брифінгу у Military Media Center розповіла голова Державної міграційної служби України. За словами Наталії Науменко, від початку війни підрозділами ДМС оформлено понад 2,1 млн закордонних паспортів, продовжено строк дії 172 тис. таких документів, вклеєні майже 150 тис. фото дітей у закордонні паспорти їхніх батьків. Також оформлено понад 780 тис. ID-карток. Останні два тижні видалися насиченими для цієї служби та Уряду в контексті ухвалення нормативних актів, що допомагають ДМС працювати в нинішніх складних умовах. Зокрема, постановою Уряду ухвалено експериментальний проект щодо оформлення й видачі на території нашої країни посвідчення особи на повернення в Україну. «Це важливий крок для нас, оскільки ми розуміємо, що відповідно до різних оцінок, понад один мільйон українських громадян насильно депортовані, переміщені, вивезені з окупації на територію рф. У цих людей вилучали, викрадали й знищували їхні документи, залишаючи поза межами нашого правового поля. Що заважає повернутися на контрольовану українським урядом територію. Реалізація проекту допоможе ідентифікувати й повернути на батьківщину співгромадян, осіб без громадянства, які постійно проживали в Україні та піддалися насильницькому переміщенню», - зауважила Наталія Науменко. Також вона додала, що оформлення та видача посвідок на повернення в Україну тепер відбуватиметься і без присутності їх власників. Зокрема, відповідно до заяв їхніх близьких, родичів, законних представників, або звернень Мінреінтеграції. Посвідчення оформлятимуть особам, інформація про які є в Єдиному державному демографічному реєстрі або інформаційних системах ДМС. А також дітям, незалежно від того, чи є про них інформація у відповідних реєстрах. Водночас голова ДМС повідомила і про розширення присутності за кордоном, де нині служба представлена через ДП «Документ» на території Польщі. Наразі тривають перемовини з партнерами із Чехії, Німеччини, Франції, Словаччини, Іспанії та Туреччині, щоби відкрити такі офіси й там. Наталія Науменко звернула увагу громадян рф, які прибули в Україну з метою працевлаштування або возз’єднання з родиною, що вони мають звернутися до ДМС за обміном посвідки на тимчасове проживання, якщо строк звернення за її обміном настав у період з 24 лютого 2022 року: «Упродовж 30 днів з моменту припинення чи скасування воєнного стану, підрозділи ДМС зупиняють як розгляд поданих раніше, так і прийняття нових заяв від громадян рф щодо оформлення дозволу на імміграцію, посвідок на постійне чи тимчасове проживання. Але тут є винятки – зазначені правила не поширено на російських громадян, які є чоловіком/дружиною громадянина України, дітьми або батьками українських громадян, чи їх повнорідними братами/сестрами, дідом/бабусею, онуком/онучкою, особами, які прослужили в ЗСУ три або більше років, або які на законних підставах прибули в Україну для працевлаштування». Інша важлива урядова постанова значно спростила оформлення під час воєнного стану закордонного паспорта України для дитини за межами нашої держави у закордонних дипломатичних установах за наявності лише одного з батьків. Також вона дає змогу формувати е-паспорт громадянина України для виїзду за кордон громадянам, які не отримали виготовлений до 24 лютого 2022 року документ через тимчасову окупацію. А якщо особа подавала заяву на оформлення документа, приміром у Херсоні, але його не встигали вчасно виготовити, то ця людина може звернутися до будь-якого підрозділу ДМС і документ буде готовий незалежно від місця подання заяви. Також Наталія Науменко поінформувала, що інший нормативний акт дає змогу переслати виготовлені ДМС документи в будь-яку країну для наших громадян, і отримати їх у закордонній дипломатичній установі або у представництві ДП «Документ». Крім того, з’явилася можливість дистанційно ефективно ідентифікувати наших громадян, які до 22 лютого проживали на території Криму, Донецької чи Луганської областей і не мали документів, виданих Україною, за допомогою відеозв’язку. Це допоможе їм швидше повернутися на контрольовану українською владою територію. https://www.kmu.gov.ua/news/nataliya-naumenko-vid-pochatku-vijni-pidrozdilami-dms-oformleno-ponad-21-mln-zakordonnih-pasportiv   Як швидко отримати паспорт в найближчому підрозділі ДМС Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 02 листопада 2022 року о 22:18 Врегульовано механізм видачі паспортних документів, які були виготовлені, але не одержані громадянами України через припинення роботи відповідних підрозділів ДМС у зв’язку з окупацією чи бойовими діями. Сьогодні опублікована відповідна постанова № 1220. Вона набирає чинності з 17 листопада. Уряд ухвалив її напередодні – 28 жовтня. Українці зможуть отримувати свої паспорти в інших регіональних підрозділах Державної міграційної служби. Готові документи надсилатимуться для видачі від одного територіального підрозділу ДМС до іншого в межах України, а також за кордон. Відтепер, щоб отримати паспорт громадянина України або закордонний паспорт в іншому підрозділі ДМС чи за кордоном – у закладах дипломатичних установ або відокремленому підрозділі ДП «Документ», – необхідно: обрати зручний для вас територіальний підрозділ ДМС, а якщо ви за кордоном, – дипломатичну установу чи відокремлений підрозділ ДП «Документ»; особисто подати звернення у довільній формі на отримання паспортних документів; очікувати повідомлення від обраного вами територіального підрозділу ДМС, закордонної дипустанови або ДП «Документ» про прибуття туди вашого документа. Пам’ятайте! Для оформлення та видачі першого паспорта громадянина України дитині від 14 до 18 років зараз можна звернутися до будь-якого підрозділу ДМС, ЦНАП або ДП «Документ», куди зручно та безпечно дістатись. Якщо особа оформлює перший паспорт у віці 18+, це можна зробити лише в органах ДМС. Ціни на послуги з 01.11.2022: Перший паспорт – безкоштовно. Паспорт громадянина України у формі ID-картки: - виготовлення протягом 20 робочих днів: вартість 450 грн; - протягом 10 робочих днів: 820 грн. Закордонний паспорт громадянина України: - протягом 20 робочих днів: 856 грн; - протягом 10 робочих днів – 1496 грн. Посвідки на постійне та тимчасове проживання виготовляються протягом 15 робочих днів. Вартість становить відповідно 1013 грн (на постійне проживання) та 1258 грн (на тимчасове проживання). Для отримання додаткової інформації можна скористатися телефонами гарячих ліній апарату Державної міграційної служби України: (095) 496-28-30, (050) 138-29-11, (096) 033-24-42, або зателефонувати до потрібного регіонального відділення ДМС, обравши його  за посиланням   https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-yak-shvidko-otrimati-pasport-v-najblizhchomu-pidrozdili-dms Удосконалено роботу електронного кабінету бронювання працівників агросектору Міністерство аграрної політики та продовольства України , опубліковано 02 листопада 2022 року о 14:02 Удосконалено процедуру подачі заявок через електронний кабінет запитів на бронювання військовозобов’язаних. Відтепер непотрібно повторно заповнювати форми, якщо запит було відхилено і його потрібно виправити та подати заново. Завдяки удосконаленню потрібно зробити кілька простих кроків: - відкрити картку відхиленого запиту (двічі натиснувши по ньому лівою кнопкою миші); - натиснути кнопку (копіювати). Система скопіює запит та відкриє копію у новому вікні. Після цього потрібно внести зміни, згенерувати додаток та відправити запит. Аналогічно можна повторно відправляти розглянуті запити на бронювання. Нагадаємо, бронювання військовозобов’язаних працівників підприємств, установ і організацій агропромислового комплексу можливе ВИКЛЮЧНО через кабінет запитів на бронювання. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). https://www.kmu.gov.ua/news/udoskonaleno-robotu-elektronnogo-kabinetu-bronyuvannya-pracivnikiv-agrosektoru   ДМС припиняє прийняття та розгляд заяв громадян рф про оформлення дозволу на імміграцію Міністерство внутрішніх справ України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 22:00 1 листопада 2022 року, Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Деякі питання надання Державною міграційною службою адміністративних послуг іноземцям та особам без громадянства в умовах воєнного стану». Постановою, зокрема, передбачено, що на період дії воєнного стану та протягом 30 календарних днів з дня його припинення або скасування територіальними органами/територіальними підрозділами ДМС зупиняється розгляд заяв громадян російської федерації про оформлення дозволу на імміграцію, оформлення та обміну посвідок на постійне чи тимчасове проживання, поданих до набрання чинності цією постановою. Крім того, громадянам рф відмовлятимуть у прийнятті нових заяв. Водночас постановою установлено, що зазначені обмеження не поширюються на громадян рф, які: є чоловіком чи дружиною громадянина України; дітьми або батьками громадян України; повнорідними братом чи сестрою, дідом чи бабою, онуком чи онукою громадян України; особами, які прослужили у Збройних Силах України три і більше років; особами, які, відповідно до закону, прибули в Україну для працевлаштування. Громадяни російської федерації, які прибули в Україну з метою працевлаштування або з метою возз'єднання сім'ї, повинні протягом 30 днів з дня набрання чинності цією постановою звернутися до ДМС за обміном посвідки на тимчасове проживання, якщо строк звернення за її обміном настав у період з 24.02.2022 до дня набрання чинності цією постановою. https://www.kmu.gov.ua/news/dms-pripinyaye-prijnyattya-ta-rozglyad-zayav-gromadyan-rf-pro-oformlennya-dozvolu-na-immigraciyu Постанова Кабінету Міністрів України « Деякі питання надання Державною міграційною службою адміністративних послуг в умовах воєнного стану » від 01.11.2022 № 1232   Державна міграційна служба України відновила обслуговування громадян в деокупованому місті Ізюм на Харківщині Державна міграційна служба України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 18:29 Наразі адміністративні послуги ДМС України у місті можна отримати у спеціально обладнаному мобільному автобусі, який працює завдяки системі Starlink. Пріоритетним завданням мобільної групи є оформлення ID-картки вперше, при досягненні 14-річного віку, а також відновлення втрачених та знищених під час окупації паспортів громадянина України. Для жителів деокупованого міста поновлення надання адміністративних послуг ДМС України є дуже важливим, адже саме наявність дійсних документів в подальшому допоможе їм отримати низку соціальних послуг, які вони тривалий час не отримували – пенсійне, соціальне забезпечення тощо. Мобільна група працює у Ізюмі щочетверга, до повного відновлення роботи підрозділу. Телефон для довідок: +38 (095) 045 22 63. https://www.kmu.gov.ua/news/derzhavna-migracijna-sluzhba-ukrayini-vidnovila-obslugovuvannya-gromadyan-v-deokupovanomu-misti-izyum-na-harkivshchini   Громадяни України за кордоном і надалі зможуть продовжувати в консульських установах термін дії паспортів та вносити в них дані про дітей Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 16:40 Уряд відновив можливість продовжувати термін дії паспортів для виїзду за кордон та вносити в них дані про дітей у дипломатичних установах України. Наші співгромадяни, які вимушено перебувають за кордоном внаслідок збройної агресії росії, знову можуть безкоштовно продовжувати дію паспортів, а також вносити до них відомості про своїх дітей. Нагадаємо, минулого тижня консульські установи України припинили розгляд відповідних заяв. Підставою стали затверджені 18 жовтня зміни до Тимчасового порядку внесення інформації до паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Згідно з ними, Тимчасовий порядок став застосовуватись посольствами або консульствами України лише у разі відсутності в них технічної можливості оформлення, обміну та видачі закордонного паспорта. Оскільки згадані технічні можливості в посольствах та консульствах існують, прийняті напередодні Урядом зміни ускладнили становище наших громадян за кордоном, і створили ризик залишити українців та їхніх дітей без документів. Так, оплата за виготовлення нового паспорту становить 120 євро, а для більшості українців, що вимушено евакуювалися за кордон, це непосильна сума. Ця проблема обговорювалася на черговому засіданні Координаційного штабу з питань повернення в Україну громадян з ТОТ та третіх країн у п’ятницю, 28 жовтня. За результатами обговорення Мінреінтеграції разом з МЗС та ДМС ініціювали невідкладне внесення на розгляд Уряду проекту акта щодо поновлення можливості для українців за кордоном на період дії воєнного стану та рік після його припинення безкоштовно продовжувати термін дії паспортів та вписувати до них своїх дітей. Розроблена МЗС відповідна постанова сьогодні схвалена на засіданні Кабінету Міністрів. Прийняті зміни до пункту 2 постанови КМУ від 28 лютого 2022 р. № 170 виключають посольства та консульські установи України з переліку органів, які мають право надавати вищезазначені послуги лише у випадках відсутності у них технічної можливості оформити новий документ. Таким чином, посольства та консульства зможуть і надалі приймати заяви на продовження терміну дії закордонних паспортів та внесення до них інформації про дітей. Надання цих послуг здійснюватиметься безоплатно протягом одного робочого дня. Це дасть змогу забезпечити громадян України дійсними паспортними документами в найкоротші терміни, без необхідності витрачати на це кошти. https://www.kmu.gov.ua/news/gromadyani-ukrayini-za-kordonom-i-nadali-zmozhut-prodovzhuvati-v-konsulskih-ustanovah-termin-diyi-pasportiv-ta-vnositi-v-nih-dani-pro-ditej   Уряд вдосконалив процедуру видачі виготовлених та не отриманих раніше паспортних документів Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 16:36 Врегульовано механізм видачі паспортних документів (паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон), які були виготовлені, але не одержані через припинення роботи відповідних підрозділів ДМС у зв’язку з окупацією чи бойовими діями. Відповідну Постанову № 1220 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України» було ухвалено 28 жовтня на засіданні Уряду. Відтепер завершення процедури оформлення документів може здійснюватися іншим територіальним підрозділом ДМС ніж тим, який здійснював прийом документів. Виготовлені паспорти для їх видачі громадянам будуть пересилатися від одного територіального підрозділу ДМС до іншого на території України чи до закордонних дипломатичних установ. https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-vdoskonaliv-proceduru-vidachi-vigotovlenih-ta-ne-otrimanih-ranishe-pasportnih-dokumentiv     З 1 листопада змінилася вартість надання адміністративних послуг у сфері міграції Державна міграційна служба України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 11:30 З 1 листопада 2022 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2022 року № 1180 «Про внесення змін у додаток до Постанови КМУ від 2 листопада 2016 р. №770», відповідно до якої ухвалено нові суми вартості адміністративних послуг у сфері міграції. Відтепер вартість вказаних документів складає: паспорт громадянина України (ID-картка): вперше – безкоштовно; до 20 робочих днів – 450 грн. (126 грн. – вартість адмінпослуги та 324 грн. – вартість бланка) до 10 робочих днів – 820 грн. (496 грн. – вартість адмінпослуги та 324 грн. – вартість бланка) паспорт громадянина України для виїзду за кордон: до 20 робочих днів – 856 грн. (352 грн. – вартість адмінпослуги та 504 грн. – вартість бланка) до 7 робочих днів та до 3 робочих днів у разі наявності підстав – 1496 грн. (992 грн. – вартість адмінпослуги та 504 грн. – вартість бланка) посвідка на тимчасове проживання: 1258 грн. (452 грн. – вартість адмінпослуги та 432 грн. – вартість бланка, 34 грн. – державне мито, 340 грн. - адміністративний збір) посвідка на постійне проживання: 1013 грн. (496 грн. – вартість адмінпослуги та 432 грн. – вартість бланка, 85 грн. – державне мито) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон: 5337 грн. (452 грн. – вартість адмінпослуги та 4800 грн. – вартість бланка, 85 грн. – державне мито). Крім того, змінилася вартість оформлення ряду інших документів, якими документують іноземців та осіб без громадянства в Україні. Відтак, їх вартість становить: проїзний документ біженця: 452 грн. – вартість адміністративної послуги; картка мігранта: 399 грн. – вартість адміністративної послуги; посвідчення біженця: вперше – безкоштовно; у разі обміну або замість втраченого чи викраденого: вартість адміністративної послуги – 336 грн.; посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту: вперше – безкоштовно; у разі обміну або замість втраченого чи викраденого: вартість адміністративної послуги – 336 грн проїзний документ особи, якій надано додатковий захист: 452 грн. – вартість адміністративної послуги Водночас звертаємо увагу осіб, які здійснили оплату адміністративних послуг та подали заяви для оформлення документів до 1 листопада 2022 року: вони отримають документи за старою ціною. Ті ж особи, які здійснили оплату адміністративних послуг до 1 листопада 2022 року, але заяву для оформлення документів ще не подавали, матимуть можливість здійснити доплату за тарифами, що діятимуть на момент подачі відповідних заяв. https://www.kmu.gov.ua/news/z-1-listopada-zminilasya-vartist-nadannya-administrativnih-poslug-u-sferi-migraciyi   У жовтні Пенсійний фонд України забезпечив фінансування житлових субсидій та пільг для майже півтора мільйона домогосподарств Пенсійний фонд України , опубліковано 01 листопада 2022 року о 09:40 Сьогодні на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів розглядалося питання про стан готовності системи Пенсійного фонду України до прийняття функцій з призначення житлових субсидій та пільг. На виконання рішення Уряду щодо передачі органам Пенсійного фонду України функцій з питань виплати житлових субсидій і пільг в жовтні Пенсійний фонд забезпечив фінансування відповідних виплат за вересень 2022 року для 1 439,8 тис. домогосподарств. На виплати спрямовано 635,5 млн грн. Виплати здійснювалися на поточні рахунки, відкриті одержувачами в установах уповноважених банків, та через відділення зв’язку АТ “Укрпошта”. За словами Голови правління Пенсійного фонду України Євгенія Капінуса, зараз відомство активно готується до виконання з 1 грудня 2022 року функцій з призначення житлових субсидій та пільг, коли приймати заяви і документи та призначати виплати будуть органи Пенсійного фонду України.  «На сьогодні в усіх органах Фонду вже створено структурні підрозділи, які будуть займатися питаннями призначення субсидій та пільг, триває процес добору персоналу. Опрацьовуються механізми інформаційної взаємодії між Пенсійним фондом України та іншими міністерствами і відомствами. На центральному та регіональному рівні проводиться інформаційна кампанія для громадян» – повідомив керівник Фонду. https://www.kmu.gov.ua/news/yevgenij-kapinus-u-zhovtni-pensijnij-fond-ukrayini-zabezpechiv-finansuvannya-zhitlovih-subsidij-ta-pilg-dlya-majzhe-pivtora-miljona-domogospodarstv   Додаткові матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС Запрацював офіційний сайт проекту єРобота Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 10 листопада 2022 року о 14:00 В Україні почав працювати офіційний сайт проекту єРобота. Відтепер кожен може отримати повну інформацію про умови надання грантів для старту або розвитку власної справи. Сайт працює на базі порталу Дія та доступний /за посиланням/. Проект створено за ініціативи Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля Міністерством економіки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством аграрної політики та продовольства України, Державною службою зайнятості України та “Ощадбанком”. Нагадаємо, урядова програма єРобота має наступні напрямки:  “Своя справа” – створення або розвиток власного бізнесу (50-250 тис. грн). Надання гранту передбачає необхідність створення щонайменше одного робочого місця, подальшу роботу протягом трьох років та сплату податків до бюджету.  “Свій сад” – розвиток власного садівництва, ягідництва та виноградарства (140-400 тис. грн на 1 гектар). Гранти надаються для саду площею від 1 до 25 га. Земля має бути у власності або оформлене право користуванні не менше ніж на 7 років. З переліком культур, площ посадок та кількості працівників, яких необхідно найняти,  можна ознайомитися /за посиланням/. Умови надання гранту передбачають створення робочих місць, подальшу діяльність протягом щонайменше 5 років та сплату податків.  “Своя теплиця” – розвиток тепличного господарства (до 7 млн грн за 2 га, але не більше 70 % вартості проекту).  На етапі подачі заявки необхідно надати проект майбутньої теплиці площею від 1,6 га до 2,4 га. Грант можна витрачати на оплату рахунків щодо її зведення. Строк будівництва – до 1 року. Земля має бути у власності або користуванні щонайменше на 7 років. Надалі отримувач гранта має створити від 40 робочих місць, здійснювати діяльність більше 3 років та сплачувати податки.  “Новий рівень” – створення або розвиток переробного підприємства (8 млн грн за умови створення не менше 25 робочих місць). Грант покриває не більше 70% вартості проекту. Отримувач зобов’язаний надалі працювати понад 3 роки та створити до 25 робочих місць. “Старт в ІТ” (перебуває на стадії розробки) – гранти на навчання ІТ-спеціальностям. Витратити кошти можна буде лише на визначених навчальних майданчиках. Умова надання – попередній досвід роботи щонайменше 18 місяців у будь-якій сфері та подальше продовження роботи в ІТ.  “ІТ стартап” (перебуває на стадії розробки) – гранти для ІТ-стартапів на всіх етапах їх розвитку (від 750 тис. грн до 3,5 млн. грн.). Кошти можна витратити на зарплати, маркетинг, R&D. Основна умова – створення щонайменше 5 робочих місць (на перших етапах роботи) та сплата податків. Отримувачам грантів вже перераховано понад 201,8 млн грн. https://www.kmu.gov.ua/news/zapracyuvav-oficijnij-sajt-proektu-yerobota   Як студентам із ТОТ і переселенцям перевестися на держбюджет? Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 09 листопада 2022 року о 14:17 Нещодавно Уряд затвердив механізм переведення таких студентів з контракту на місця державного замовлення в закладах фахової передвищої та вищої освіти.  Оприлюднена відповідна постанова Кабінету Міністрів України від 28.10.2022 № 1224. Вона була розроблена за дорученням Президента Володимира Зеленського. Хто має право перевестися з контрактної форми навчання на бюджетну? 1. Студенти, які проживають на ТОТ, на території громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) на території громад, що станом на 15 жовтня відповідного року включені до переліку, затвердженого Мінреінтеграції. 2. Студенти, які виїхали з таких територій. А також: - діти загиблих захисників України; - учасники бойових дій і їхні діти; - особи, що отримали інвалідність внаслідок війни, та їхні діти. УВАГА! Дія постанови розповсюджується на студентів, які: - були зараховані на контракт до 2021 року включно; - здобувають такий ступінь освіти вперше. Які документи потрібні для ВПО та студентів із ТОТ? 1. Витяг з реєстру територіальної громади. Він має підтверджувати відомості про місце проживання (перебування) особи станом на 24 лютого 2022 року або містити інформацію про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) чи про зняття з нього на підставі відомостей ДМС. 2. Документ про освіту, здобуту в закладі, який розташований на території відповідних територіальних громад. Він може стати у нагоді, якщо інформації у згаданому реєстрі немає або місце проживання знято з реєстрації до 24 лютого 2022 року. Куди надавати документи? Треба звернутися із заявою до керівника свого закладу освіти. Виш здійснює верифікацію поданих документів і вносить інформацію про студента до Єдиної державної електронної бази з питань освіти в модулі «Здобувачі освіти». УВАГА! Переведення на місця державного замовлення студентів, дані про яких внесуть до ЄДЕБО після 15 листопада, може бути здійснено у 2023 році. На які бюджетні місця братимуть таких студентів? Переведення здійснюватимуться за рахунок невикористаних місць державного замовлення у 2022 році, а також наявності вакантних (вивільнених) місць. За відсутності останніх можливе збільшення обсягу державного замовлення. УВАГА! Якщо у закладі є студенти зазначених вище категорій, керівникам закладів забороняється самостійно без дозволу відповідного держзамовника переводити студентів інших категорій на вакантні (вивільнені) місця державного замовлення. https://www.kmu.gov.ua/news/yak-studentam-iz-tot-i-pereselencyam-perevestisya-na-derzhbyudzhet Як відновити документи про вищу освіту? Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України , опубліковано 08 листопада 2022 року о 18:34 Мінреінтеграції нагадує: якщо навчальний заклад знаходиться на тимчасово непідконтрольній території, документ про освіту можна сформувати  в «Дії». Якщо заклад, який видав диплом, вже не діє, то заяву про поновлення диплома разом з пакетом документів (копіями диплома та додатка) слід направити поштою до Міністерства освіти і науки України за адресою: 01135, м. Київ, пр. Перемоги, 10 або на скриньку  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Зразок заяви знайдете ТУТ. МОН визначає вищий навчальний заклад, який буде займатися відновленням втраченого диплома. Інформація в дублікаті відтворюватиметься на основі даних з Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО). Вона формується з 2000 року. Якщо диплом видано раніше або інформація про нього відсутня у базі, то для підтвердження виш може використати його копію, архівну довідку про навчання чи виписку з журналу видачі документів. Якщо інформації про видачу диплома немає в ЄДЕБО й недоступні архіви? Тоді наявність вищої освіти доведеться встановлювати в судовому порядку. Для цього можна використати будь-які свідчення. Наприклад, копії документів про навчання чи записи у трудовій книжці. Коли суд встановить юридичний факт здобуття відповідного ступеня чи рівня вищої освіти, копію цього судового рішення необхідно додати до заяви, з якою так само доведеться звернутися до Міністерства освіти і науки. На підставі рішення суду чи офіційного листа визначений МОН України навчальний заклад має видати дублікат документа про вищу освіту. https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-yak-vidnoviti-dokumenti-pro-vishchu-osvitu Іспити на рівень володіння державною мовою тривають: цьогоріч видано понад 56 тисяч сертифікатів Національна комісія зі стандартів державної мови , опубліковано 08 листопада 2022 року о 13:51 Детально про всі аспекти проведення іспитів на рівень володіння державною мовою в умовах воєнного стану повідомили члени Національної комісії зі стандартів державної мови 7 листопада 2022 року під час пресконференції в Укрінформі на тему «Іспити на рівень володіння державною мовою: здобутки та перспективи». 6 листопада 2019 року Кабінет Міністрів України утворив Національну комісію зі стандартів державної мови як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом. Відповідно до вимог статей 7 і 9 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 16 липня 2021 року Комісія почала проводити іспити на рівень володіння державною мовою для виконання службових обов’язків і для набуття громадянства. Голова Комісії Володимир Мозгунов поінформував про кількість осіб, які склали іспити від часу їх запровадження: 139 151 громадянин України та 1020 іноземних громадян та осіб без громадянства. Від початку 2022 року Комісія за результатами складених іспитів видала понад 56 тисяч сертифікатів. Очільник Комісії наголосив, що іспити на рівень володіння державною мовою для виконання службових обов’язків і для набуття громадянства відрізняються. Зокрема, іспит для виконання службових обов’язків – це вимога Української держави до осіб, які мають повноваження й обов’язок говорити від її імені на всіх щаблях влади – від центральних органів до органів місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя. Іспит на здобуття громадянства є елементом міграційної політики держави. Це вимога Української держави до осіб, які повинні засвідчити свою здатність сприймати й розуміти права та виконувати обов’язки, що виникають внаслідок набуття статусу громадянина України. Збройна агресія проти суверенної Української держави суттєво вплинула на можливість забезпечити складання іспитів. Національна комісія завдяки зусиллям працівників Комісії та керівництва уповноважених закладів вищої освіти, інструкторів та екзаменаторів уже 27 квітня 2022 року відновила іспитовий процес. За цей час іспити склали понад 24 тисячі громадян України та понад 350 іноземних громадян. Як показує статистичний аналіз, від початку війни кількість тих, хто хоче набути громадянство України, зросла. Повномасштабна війна проти України також змінила географію проведення іспитів, які сьогодні можна скласти у 49 з 83 уповноважених установ у 19 регіонах України. Володимир Мозгунов зазначив, що іспити проходять у прифронтових містах, зокрема в Кривому Розі та Запоріжжі. Кілька місяців не відбувалися іспити в Запоріжжі через безпекову ситуацію. Але на сьогодні Запорізький національний університет відновив свою роботу як уповноважена установа. Відновили свою роботу й уповноважені установи Харкова: Національний економічний університет імені Семена Кузнеця та Національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Незабаром відновить свою роботу і Національний університет імені В. Н. Каразіна. У час дії воєнного стану оперативну перевірку й достовірне оцінювання завдань, виконаних учасниками іспитів, забезпечує достатня кількість інструкторів й екзаменаторів. Комісія взяла участь в обговоренні зареєстрованого у Верховній Раді України проекту Закону про внесення змін до Законів України «Про громадянство України» та «Про забезпечення функціонування української мови як державної» щодо зміни умов прийняття до громадянства України, відповідно до якого передбачено складання також іспитів з основ Конституції України, історії України. Необхідний рівень володіння державною мовою і надалі визначатиме Національна комісія зі стандартів державної мови. Переглянути пресконференцію можна за посиланням:  https://bit.ly/3DPNpbD https://www.kmu.gov.ua/news/ispiti-na-riven-volodinnya-derzhavnoyu-movoyu-trivayut-cogorich-vidano-ponad-56-tisyach-sertifikativ   У Дії будуть відображатися дипломи і шкільні атестати Міністерство освіти і науки України ,  Міністерство цифрової трансформації України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 17:31 Уряд ухвалив постанову, яка дозволить впровадити документи про освіту в Дії. Через повномасштабне вторгнення багато українців були вимушені евакуюватися до інших країн навіть без найнеобхідніших документів. Хтось втратив домівки з усіма речами, а чиїсь досі в тимчасово окупованих містах. Саме тому важливо, щоб українці мали доступ до власних документів неважливо від їх геолокації. Завдяки документам про освіту в Дії дипломи та шкільні атестати завжди будуть у смартфоні. Відображатимуться вони в українців, які досягли 14 років і мають реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), а дані про їхню освіту містяться в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). У Дії будуть доступні такі документи: про базову середню освіту; про повну загальну середню освіту; про професійну (професійно-технічну) освіту; про фахову передвищу освіту; про вищу освіту (науковий ступінь). Документи про освіту необхідні при вступі до закладів вищої освіти чи для отримання професійної (професійно-технічної освіти), при працевлаштуванні чи оформленні до центру зайнятості. https://www.kmu.gov.ua/news/u-diyi-budut-vidobrazhatisya-diplomi-i-shkilni-atestati-uryad-uhvaliv-postanovu Постанова Кабінету Міністрів України « Про реалізацію експериментального проекту щодо формування та застосування єДокумента про освіту » від 04.11.2022 № 1242 Основні показники Державного бюджету України на 2023 рік Міністерство фінансів України , опубліковано 04 листопада 2022 року о 16:17 Міністерство фінансів представляє основні показники Державного бюджету України на 2023 рік, за який вчора проголосували парламентарі у другому читанні та в цілому. Доходи держбюджету-2023 передбачено у сумі 1 329,3 млрд грн, видатки – 2 640,2 млрд грн, прогнозований дефіцит – до 20,6% ВВП. Серед пріоритетних видатків: національна безпека і оборона країни, що складає 1 141,1 млрд грн або 18,2 % ВВП; соціальний захист та забезпечення – 447,6 млрд грн; підтримка ветеранів – 6,8 млрд грн; освіта – 156 млрд грн; охорона здоров’я – 176,1 млрд грн; Детальніше у інфографіці: https://www.kmu.gov.ua/news/minfin-osnovni-pokazniki-derzhavnogo-byudzhetu-ukrayini-na-2023-rik Інформація про соціальні послуги — на Гіді Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 04 листопада 2022 року о 11:06 Зараз як ніколи українці об’єднані та підтримують одне одного. Соціальні послуги — це способи підтримки громадян, які опинились у скруті через хворобу, інвалідність, похилий вік тощо. У такий спосіб держава, громада і оточення підтримують тих, хто цього потребує. Комусь потрібна допомога у догляді за дитиною, а комусь — «соціальне таксі». Пропонуємо добірку базових соціальних послуг для тих, хто їх потребує Рішення про надання соціальних послуг з: Інформування  http://surl.li/dnuvr Соціальної адаптації  http://surl.li/dnuwe Соціальної інтеграції та реінтеграції  http://surl.li/dnuwr Супроводу під час інклюзивного навчання  http://surl.li/dnuxv Денного догляду дітей з інвалідністю  http://surl.li/dnuym Соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці  http://surl.li/dnvam Стаціонарного догляду  http://surl.li/dnvaz Паліативного догляду  http://surl.li/dnvdm Надання транспортних послуг  http://surl.li/dnvdy Перекладу жестовою мовою  http://surl.li/dnviu Надання притулку  http://surl.li/dnvlm https://www.kmu.gov.ua/news/informaciya-pro-socialni-poslugi-na-gidi Практичні рекомендації для ЦОВВ та місцевої влади щодо проходження осінньо-зимового період 2022/2023 років Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України, опубліковано 03 листопада 2022 року о 17:30 https://www.kmu.gov.ua/news/praktichni-rekomendaciyi-dlya-covv-ta-miscevoyi-vladi-shchodo-prohodzhennya-osinno-zimovogo-period-20222023-rokiv Оприлюднено постанову Уряду щодо переведення студентів окремих категорій на місця державного замовлення Міністерство освіти і науки України , опубліковано 02 листопада 2022 року о 17:04 На Урядовому порталі оприлюднено постанову КМУ від 28 жовтня 2022 р. № 1224 «Про затвердження Порядку переведення на навчання за державним замовленням окремих категорій здобувачів фахової передвищої, вищої освіти, які зараховані до закладів фахової передвищої, вищої освіти до 2021 року включно на місця, що фінансуються за кошти фізичних та/або юридичних осіб». До цих категорій студентів належать: - діти загиблих захисників України: діти (особи у віці до 23 років) загиблих (померлих) осіб, зазначених у статті 101 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту» (категорія 1); - учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни: особи, визнані учасниками бойових дій, особами з інвалідністю внаслідок війни відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту» (категорія 2); - діти учасників бойових дій: діти (особи у віці до 23 років) учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту» (категорія 3); - жителі особливо небезпечних територій: особи, які проживають на (перемістилися з) тимчасово окупованій Російською Федерацією території України в умовах воєнного стану, на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) на території територіальних громад, що станом на 15 жовтня та 15 лютого відповідного року внесені до переліку, затвердженого Мінреінтеграції (категорія 4). Нагадаємо, іноземні ЗВО нададуть підтримку українським студентам-чоловікам для продовження навчання. https://www.kmu.gov.ua/news/mon-oprilyudneno-postanovu-uryadu-shchodo-perevedennya-studentiv-okremih-kategorij-na-miscya-derzhavnogo-zamovlennya Захист від підробки документів та економія часу: відтепер у Дії можна перевірити нотаріальні документи з QR-кодом Міністерство цифрової трансформації України , опубліковано 02 листопада 2022 року о 15:29 Працюємо над впровадженням електронного нотаріату в Україні — Нота — разом з Міністерством юстиції та Нотаріальною палатою України. Перший етап проекту — нотаріальні документи з QR-кодом. Для їх перевірки можна використати QR-сканер у застосунку Дія. QR-код не лише пришвидшує процес перевірки нотаріального документа, а й надає надійний захист від підробок. Адже електронні копії документів зберігаються в системі е-нотаріату. З QR-кодом можна завантажити електронну копію документа у кілька кліків для перевірки і подальшого зберігання. При цьому не потрібно робити сканкопії чи фотографувати. Як перевірити документ з QR-кодом через Дію?  Довірена особа приходить із паперовою нотаріально посвідченою довіреністю з QR-кодом в установу. Наприклад, в банк, щоб відкрити вам рахунок. Працівник банку зчитує QR-код сканером у Дії. У працівника автоматично на екрані відкриється запит на отримання електронної копії такого документа. Йому потрібно лише натиснути кнопку Надіслати. Запит отримують одночасно і ви, і ваша довірена особа. Хтось із вас має підтвердити його в Дії. Після цього працівник банку отримує сповіщення про підтвердження запиту. Завантажує електронну копію документа, перевіряє її та може відкрити вам рахунок. Наразі з QR-кодом нотаріуси можуть формувати документи: довіреність, договір оренди транспортних засобів та заяву, на якій засвідчується справжність підпису. QR-код можна наносити на нотаріальні документи як на білому папері, так і на спеціальному бланку. Раніше нотаріальні документи формувались лише на спеціальних бланках. Але з початку повномасштабного вторгнення виникли труднощі з їх виробництвом та логістикою. Тож нотаріусам дозволили формувати низку документів як на спеціальних бланках, так і на звичайному білому папері А4. Водночас для перевірки довіреності на білому папері необхідно звертатись до нотаріуса, який її видав. І чекати до двох робочих днів підтвердження чи спростування того, що він дійсно посвідчив цю довіреність. З використанням сканера застосунку Дія можна буде перевірити текст документа в декілька кліків і зекономити час. QR-код — це додатковий та надійний елемент захисту. Формування документа з QR-кодом відбувається виключно за допомогою Єдиної державної системи е-нотаріату нотаріусами, що здійснюють нотаріальну діяльність. Наразі це можуть робити лише нотаріуси міста Києва. Згодом доступ до системи е-нотаріату отримають нотаріуси з усієї України. Відео:  https://youtu.be/qjPWLL_qTV8 https://www.kmu.gov.ua/news/zahist-vid-pidrobki-dokumentiv-ta-ekonomiya-chasu-vidteper-u-diyi-mozhna-pereviriti-notarialni-dokumenti-z-qr-kodom Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно з Громадською мережею публічного права та адміністрації UPLAN за координації Віктора Тимощука, члена правління Центру політико-правових реформ,с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.