Пропонуємо підбірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування за період 21-30 листопада 2022 року. Також додатково наводимо деякі матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС.
Перелік новин та змін
Фонд соціального страхування України, опубліковано 30 листопада 2022 року о 14:43
Державний страховий захист від Фонду соціального страхування України зберігається для вагітних працівниць попри воєнний стан. Упродовж 2022 року Фонд виплатив уже 3,8 мільярда гривень допомог по вагітності та пологах, виплати отримали майже 89 тисяч українок.
Найбільше декретних допомог виплачено для співробітників київських роботодавців – майже 1,2 мільярда гривень. На другому місці за обсягом виплат декретних Львівщина – 319 мільйонів допомог по вагітності та пологах, на третьому місці – Дніпропетровщина, 287 мільйонів гривень виплат.
Допомога по вагітності та пологах виплачується Фондом соціального страхування України попри воєнний стан, евакуацію працівниці чи неможливість формування роботодавцем заяви через бойові дії.
Так, аби забезпечити виплати декретних попри чисельні складнощі проведення фінансування на тимчасово окуповані території, для українців, чиї роботодавці залишились в окупації, не виходять на зв’язок або не мають можливості гарантувати виплату працівникам отриманих від ФССУ коштів, фахівцями Фонду було напрацьовано механізм призначення виплат без залучення роботодавця. У таких випадках виплати призначаються застрахованій особі напряму – для цього необхідно звернутись у відділення Фонду.
Перелік усіх працюючих відділень Фонду, графік їх роботи та контакти за посиланням: https://bit.ly/3LaDkIw
Нагадаємо, дата фінансування лікарняних і декретних допомог прямо залежить від дати прийняття заяви-розрахунку, яку роботодавець подає до ФССУ за лікарняним працівника. Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі: https://t.me/socialfund (орієнтуйтесь на дату прийняття заяви від вашого роботодавця).
https://www.kmu.gov.ua/news/fond-viplativ-38-milyarda-griven-dekretnih-dopomog
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 30 листопада 2022 року о 10:01
За період з січня до жовтня 2022 року фахівці Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області надали 97 тис. адміністративних послуг з питань ведення Державного земельного кадастру.
Переважну більшість послуг надано на безоплатній основі – 77 тис., або 79% від загальної кількості. Найчастіше фізичні та юридичні особи зверталися щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (50 тис. послуг) та державної реєстрації земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру (23 тис. послуг).
За надання адмінпослуг, що потребують оплати, до місцевих бюджетів Житомирщини надійшло 2,2 млн гривень. Найбільші надходження бюджети отримали за послуги з надання відомостей з Державного земельного кадастру – 2,1 млн гривень.
https://www.kmu.gov.ua/news/z-pochatku-roku-do-byudzhetiv-zhitomirshchini-nadijshlo-ponad-2-mln-grn-za-adminposlugi-z-pitan-vedennya-derzhavnogo-zemelnogo-kadastru
Пенсійний фонд України, опубліковано 29 листопада 2022 року о 19:33
Реалізувати своє право на призначення пенсії за віком — особиста справа кожного. Рішення людина має ухвалити самостійно, враховуючи своє бажання та обставини.
Законодавство про пенсійне забезпечення містить норми, які заохочують громадян до більш пізнього виходу на пенсію. Тим, хто набув права на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», але після досягнення пенсійного віку виявив бажання працювати та отримувати пенсію пізніше, пенсія за віком призначається з урахуванням набутого страхового стажу на день звернення за призначенням пенсії.
При призначенні пенсії з відстрочкою основний розмір пенсії збільшується:
- на 0,5% – за кожен повний місяць страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку, в разі відстрочення виходу на пенсію на термін до 60 місяців;
- на 0,75% – за кожен повний місяць страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку, в разі відстрочення виходу на пенсію на термін понад 60 місяців.
Тобто, якщо людина відстрочить свій вихід на пенсію на період менший, ніж 60 місяців, то за кожен рік такого відтермінування вона отримає надбавку до пенсії у розмірі 6% (0,5 х 12), за два роки пізнішого виходу на пенсію — 12% (0,5 х 24) тощо. А от відстрочка на шість років (це – 72 місяці) вже збільшить основний розмір пенсії на 54% (72 х 0,75).
Для збільшення враховуються лише повні місяці роботи: підвищення розміру пенсії за неповний місяць страхового стажу не здійснюється.
Про своє бажання призначити пенсію пізніше людина повинна до досягнення пенсійного віку повідомити орган Пенсійного фонду України. Якщо ж людина не повідомила про таке бажання, а в Реєстрі застрахованих осіб наявна інформація про весь її страховий стаж (оцифровано паперову трудову книжку), – пенсію призначать автоматично з наступного дня за днем досягнення пенсійного віку.
Якщо людина продовжує працювати і не звертається із заявою про призначення пенсії, а її паперова трудова книжка не була оцифрована, – у такому разі вважається, що людина виявила бажання вийти на пенсію пізніше.
Пенсія за віком з відстрочкою призначається за зверненням пенсіонера з дня, що настає за останнім днем місяця, в якому набуто повний місяць страхового стажу (у тому числі сумарно, коли неповні місяці підсумовуються), якщо звернення мало місце не пізніше трьох місяців з такого дня. Якщо ж пенсіонер звернувся за призначенням пенсії пізніше, – пенсія призначається з дня звернення.
https://www.kmu.gov.ua/news/rozyasnennya-pfu-chi-mozhna-vidmovitis-vid-priznachennya-pensiyi-v-60-rokiv-ta-priznachiti-yiyi-piznishe-yak-vidstrochka-vpline-na-rozmir-pensiyi
Фонд соціального страхування України, опубліковано 29 листопада 2022 року о 10:18
Фонд соціального страхування України опікується 11 мільйонами працюючих українців, кожен з яких має право на компенсацію втраченого заробітку в разі хвороби, травми, догляду за хворими рідними та в інших страхових випадках.
Від чого залежить розмір допомоги за лікарняними?
- Допомога по тимчасовій втраті працездатності покликана компенсувати втрачений заробіток. Тож її розмір залежить від середньоденної заробітної плати конкретного працівника та тривалості його страхового стажу.
- Лікарняні виплачуються застрахованим особам залежно від страхового стажу в таких розмірах:
50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають страховий стаж до 3 років;
60% – страховий стаж від 3 до 5 років;
70% – страховий стаж від 5 до 8 років;
100% – страховий стаж понад 8 років.
- Однак для деяких застрахованих осіб ФССУ оплачує лікарняні в розмірі 100% незалежно від тривалості стажу. Це особи, які мають пільги відповідно до законодавства, наприклад:
◦ віднесені до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
◦ один з батьків або особа, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи;
◦ ветерани війни, постраждалі учасники Революції Гідності та члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
◦ особи, віднесені до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України «Про жертви нацистських переслідувань»;
◦ донори, які мають право на пільгу, передбачену статтею 20 Закону України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові», та інші.
- Окрема норма також діє для працівників або гіг-спеціалістів, які є резидентами Дія Сіті. Для них розмір лікарняних залежить від суми заробітної плати (доходу), з якої фактично сплачено страхові внески до Фонду, незалежно від страхового стажу.
- А в разі самоізоляції від COVID-19 лікарняні оплачуються в розмірі 50% середнього доходу незалежно від стажу. Виняток – медичні працівники, для яких Фонд оплачує самоізоляцію в розмірі 100% середньої заробітної плати, а також резиденти Дія Сіті, для яких допомога розраховується відповідно до норми вище.
- Оперативна інформація про стан фінансування лікарняних оновлюється у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
https://www.kmu.gov.ua/news/fssu-vid-chogo-zalezhit-rozmir-dopomogi-za-likarnyanimi
Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до Порядку загальнодержавного топографічного і тематичного картографування» від 29.11.2022 № 1332
Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку подання фінансової звітності» від 29.11.2022 № 1327
Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення державного контролю/моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час соціальної підтримки, соціальних послуг та за дотриманням прав дітей» від 29.11.2022 № 1325
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 28 листопада 2022 року о 17:34
Наказом Мінреінтеграції від 28 жовтня 2022 року № 248 затверджено оновлений перелік, на основі якого внутрішньо переміщеним особам здійснюватимуть виплати. Нагадуємо, перелік не є фіксованим – він регулярно актуалізується.
До оновленого переліку територіальних громад, розташованих у районах проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), входить 9 областей.
Це територіальні громади Донецької (66), Харківської (56), Дніпропетровської (10), Луганської (37), Запорізької (62), Херсонської (45), Миколаївської (26), Сумської (19), Чернігівської (4) областей. Загалом у переліку наразі 325 громад.
Усі внутрішньо переміщені особи з цих громад отримають грошову допомогу від держави.
Інформуємо, що зазначений перелік формується за погодженням Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних і Київської міської військових адміністрацій.
У процесі визначення таких територій спираються на три ключові критерії. Це:
- території, що є тимчасово окупованими;
- території, що перебувають в оточенні (блокуванні);
- території, на яких тривають активні бойові дії.
Якщо ви зареєстровані в якійсь із зазначених областей, але ваша громада відсутня в цьому переліку, радимо звернутися до своєї військової адміністрації (особисто або через гарячу лінію) й уточнити інформацію.
https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-onovleno-aktualnij-perelik-gromad-u-rajonah-bojovih-dij-na-tot-i-tih-shcho-v-otochenni
Міністерство юстиції України, опубліковано 25 листопада 2022 року о 16:42
Для того, аби подати заяву про шлюб, майбутнім молодятам невдовзі не доведеться ходити до відділу ДРАЦС, заповнювати паперові документи, приносити квитанції з банку про сплату державного мита. Подати заяву на одруження можна буде просто не виходячи з дому – на порталі Дія стартує бета-тестування відповідної послуги.
«Раніше, щоб подати заяву про шлюб, необхідно було йти до відділу ДРАЦС, заповнювати папери, вручну вводити особисту інформацію, проходити перевірку держреєстратора, сплачувати держмито в банку і знову повертатися до установи з квитанцією. Чи не краще закоханим цей час використати з користю для організації свого весілля мрії? Саме тому ми запускаємо бета-тест послуги з онлайн-подання заяви на шлюб. Відтепер усе це займатиме не більше 10-15 хвилин. При цьому не потрібно буде нікуди йти, робити сканкопії документів і витрачати час на огляд залу», – розповідає заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.
Долучитися до бета-тесту послуги можуть українці, котрі:
- досягли 18 років;
- мають електронний підпис.
Зареєструватися на бета-тест можна за посиланням: team.diia.gov.ua
Зверніть увагу: зробити це можна тільки парою: наречений та наречена. Під час тестування ваша заява про шлюб проходить реальну реєстрацію. Тож, вже після тестування заява потрапляє до реєстру.
При поданні заяви про шлюб на порталі Дія одразу можна буде обрати місце та час, формат та зал, де пройде церемонія, а також додаткові послуги, які супроводжують захід.
https://www.kmu.gov.ua/news/podati-zayavu-na-shlyub-prosto-iz-domu-beta-test-novoyi-poslugi-na-portali-diya
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 25 листопада 2022 року о 15:55
На гарячу лінію Мінреінтеграції надходить чимало запитань від ФОПів, яким довелося покинути тимчасово окуповані території. Людей цікавить, як перереєструвати місцезнаходження бізнесу через портал «Дія»?
Роз’яснюємо:
Після переведення бізнесу з тимчасово окупованих територій його необхідно перереєструвати. За Законом «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» здійснювати господарську діяльність дозволяється виключно після зміни податкової адреси.
Зробити це можна онлайн, через портал «Дія». Послуга називається «Внесення змін до ФОП». Тут ви можете змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі.
Як перереєструвати місцезнаходження бізнесу через портал «Дія»?
1. Спочатку потрібно зареєструватися чи авторизуватися на ньому.
2. Після цього слід заповнити онлайн-форму на отримання послуги.
Важливо. У разі внесення змін до виду діяльності (КВЕД), ПІБ і місця знаходження, а також якщо ви є платником єдиного податку, то заява до податкової сформується автоматично.
3. Після заповнення форми заяву на внесення змін до даних ФОПу буде автоматично надіслано до реєстратора.
Внесення змін займає всього 10 хвилин і коштуватиме 190 гривень.
https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-yak-zminiti-reyestraciyu-misceznahodzhennya-biznesu-cherez-diyu
Пенсійний фонд України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 19:08
На Урядовому порталі оприлюднено постанову Кабінету Міністрів України від 22.11.2022 № 1305 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2021 № 277“.
Нормативним актом передбачено, що конкурс для вибору операторів поштового зв’язку для виплати і доставки пенсій та грошової допомоги буде проведено Пенсійним фондом України протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
До набрання чинності договором із переможцем зазначеного конкурсу функції організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України, здійснює національний оператор поштового зв’язку, функції якого виконує АТ “Укрпошта”.
З текстом постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2022 № 1305 можна ознайомитись ТУТ.
https://www.kmu.gov.ua/news/uryadom-prodovzheno-vikonannya-ukrposhta-funkcij-z-viplati-i-dostavki-pensij-ta-groshovoyi-dopomogi
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 15:50
Відсьогодні Держгеокадастр розпочинає приймання та зберігання матеріалів, одержаних за результатами виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, і забезпечуватиме формування та ведення Державного картографо-геодезичного фонду України в електронному вигляді.
Що це означає?
Буде значно спрощено процедуру приймання картографічних матеріалів, а у перспективі – дозволить швидко та зручно отримати доступ до необхідних картографічних матеріалів на певну територію для виконання різних державних завдань (при плануванні будь-яких будівельних, інженерних, топографо-геодезичних робіт чи вирішення завдань з відновлення та оборони). Забезпечення обліку та доступу до таких картографічних матеріалів дозволить уникнути подвійних, а часом і потрійних витрат бюджетів громад на дублювання створення таких матеріалів, бюрократію в організації даного процесу і, звісно, зменшить вплив людського фактора.
Для чого це?
Раніше усі матеріали здавалися фізично, у паперовому вигляді та на магнітних носіях, що було незручно та занадто забюрократизовано. Крім цього, відсутність належного обліку та доступу до метаданих картографо-геодезичних матеріалів, ускладнювала процедуру отримання та ефективного подальшого використання таких матеріалів.
Відтепер приймання картографо-геодезичних і топографічних матеріалів (топографічні плани та карти всього масштабного ряду від 1:500 до 1:1 000 000), гідрографічних, аерозйомочних матеріалів до Державного картографо-геодезичного фонду буде здійснюватись через геоінформаційну систему.
Важливо, що виконавець картографо-геодезичних робіт буде ідентифікуватись через особистий кабінет та підписувати виконані ним роботи. У майбутньому – користувачам (органам влади та місцевого самоврядування) буде доступний реєстр виконаних та доступних матеріалів на всю територію України, що дозволить розуміти стан топографічної вивченості конкретної місцевості та актуальність матеріалів для неї.
«Важливо, що Державний картографо-геодезичний фонд є невід’ємною складовою національної інфраструктури геопросторових даних. Запровадження геоінформаційної системи картгеофонду – це лише перший етап, а в подальшому планується вдосконалювати його функціонування і користування його відомостями, а також розробити інструменти для зручної валідації матеріалів, але про це згодом» - відзначив Дмитро Макаренко, заступник Голови Держгеокадастру.
Довідково
Наразі приймання геодезичних, топографічних та картографічних матеріалів (топографічні плани та карти всього масштабного ряду від 1:500 до 1:1 000 000), гідрографічних, аерозйомочних матеріалів до Державного картографо-геодезичного фонду планується здійснювати через геоінформаційну систему, передбачивши реалізацію наступних вимог:
1) Державний картографо-геодезичний фонд України функціонує у складі національної інфраструктури геопросторових даних і формується на основі збирання, обробки, обліку топографо-геодезичних і картографічних матеріалів в електронній (цифровій) формі, отриманих у результаті виконання загальнодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт, а також спеціальних топографо-геодезичних і картографічних робіт, результати яких мають міжвідомче значення, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також фізичними та юридичними особами;
2) ведення Державного картографо-геодезичного фонду України здійснюється шляхом створення та підтримання функціонування геоінформаційної системи та відповідних геоінформаційних сервісів, які забезпечують приймання, облік, зберігання, аналіз і оброблення матеріалів та даних, що надходять на зберігання, а також оприлюднення метаданих про них на національному геопорталі;
3) формування та ведення Державного картографо-геодезичного фонду України, приймання матеріалів та їх автоматизована перевірка (валідація) здійснюються адміністратором – визначеним державним унітарним підприємством, державною організацією (установою, закладом), що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин;
4) адміністратор Державного картографо-геодезичного фонду України забезпечує доступ сертифікованим інженерам-геодезистам для здійснення автоматизованої перевірки (валідації) відповідності електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, встановленим вимогам щодо змісту, структури і технічних характеристик до розроблення такого документа до подання заяви про внесення відповідних відомостей до Державного картографо-геодезичного фонду України. За результатами перевірки формується електронний протокол перевірки з описом помилок (за наявності).
https://www.kmu.gov.ua/news/derzhgeokadastr-zapuskaye-vedennya-derzhavnogo-kartografo-geodezichnogo-fondu-ukrayini-cherez-geoinformacijnu-sistemu-v-rezhimi-onlajn
Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 13:37
Умісті Рівне реалізовуватиметься пілотний проект Міністерства у справах ветеранів України “Адмінсервіс “Ветеран”, що має спростити надання адміністративних послуг ветеранам та членам їхніх сімей.
Про це йшлося під час робочої зустрічі представників Міністерства та керівництва міста.
Участь у заході від Мінветеранів взяли генеральний директор Директорату соціального захисту Руслан Приходько та заступник генерального директора Директорату – керівник експертної групи з надання статусів Директорату соціального захисту Руслан Кучук, міський голова міста Рівне Олександр Третяк, заступник міського голови Марина Кузмічова, очільники департаменту цифрової трансформації та забезпечення надання адміністративних послуг і департаменту соціальної політики, представники Центру надання адміністративних послуг у місті Рівному, представники ветеранської спільноти.
Сторони відпрацювали практичний механізм реалізації у місті “Адмінсервісу “Ветеран”, як сучасної системи обслуговування ветеранів, членів їхніх сімей та родин полеглих Воїнів. Вона надасть можливість швидко та зручно отримувати належні адміністративні послуги в режимі “єдиного вікна”.
“На базі ЦНАПу створюється “єдине вікно” для ветеранів до роботи в якому залучаються працівники, які пройшли навчання та обізнані у соціальних гарантіях, правах та можливостях ветеранів, – зазначив Руслан Приходько. – При зверненні до “єдиного вікна” ветерани та члени їхніх родин можуть отримати консультацію щодо належних соціальних гарантій, про їхні права та можливості, подати заяву та основні документи для їх отримання, а всі необхідні довідки запитуються спеціалістом “єдиного вікна” у відповідних реєстрах, або органах та долучаються до заяви автоматично”.
“За потреби до прийому залучаються інші спеціалісти, проводяться консультації з експертами у відповідних сферах, зокрема, медичній, освітній (запис дітей до дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, позашкільних закладів), сфері психологічної підтримки через Центри соціальних служб та служби у справах дітей, безоплатної вторинної правової допомоги, земельних та містобудівних питаннях, реєстрації бізнесу та майна, працевлаштуванні, різних видах реабілітації тощо”, – розповів Руслан Кучук.
Як наголосив Руслан Приходько, впровадження і у подальшому масштабування “Адмінсервісу “Ветеран” зменшить бюрократичні процедури, налагодить міжвідомчу співпрацю та комунікації всіх стейкхолдерів, що беруть участь у реалізації ветеранської політики.
Крім того, проект сприятиме підвищенню ефективності адміністрування прав та можливостей ветеранів, створенню сприятливого, доброзичливого мікроклімату для обслуговування наших Захисників та Захисниць, членів сімей полеглих воїнів.
“Всі послуги і пільги для ветеранів та членів їхніх сімей повинні мати дві точки входу: Дія і ЦНАП. Саме до цього і будемо рухатися! Коли наші Захисники повернуться, вони повинні відчувати, що потрібні тут. Рівне зацікавлене в реалізації такого важливого і необхідного проекту, тож задачі поставлені – попереду їх реалізація”, – наголосив міський голова Рівного Олександр Третяк.
За результатами зустрічі сторони домовились про подальшу тісну співпрацю та спільну взаємодію з Мінветеранів на всіх рівнях впровадження проекту “Адмінсервіс “Ветеран” у місті Рівне.
https://www.kmu.gov.ua/news/u-rivnomu-minveteraniv-ta-miska-vlada-domovilisya-pro-vidkrittya-yedinogo-vikna-administrativnih-poslug-dlya-veteraniv
Міністерство соціальної політики України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 12:34
Мінсоцполітики в рамках укладеного меморандуму з Норвезькою радою у справах біженців передало список заяв для виплати грошової допомоги 50 000 українцям, які подали заявку на платформі єДопомога.
За запитом міжнародної організації до списку включені заяви людей, які зареєстровані на тимчасово окупованих територіях. Це вже другий список, наданий Норвезькій раді у справах біженців.
Звертаємо увагу, що після передачі списків на виплату міжнародні організації проводять додаткову перевірку щодо дедублікації виплат.
Нагадуємо, рішення щодо надання допомоги приймають міжнародні організації. Пріоритетними є вразливі групи людей, зокрема внутрішньо переміщені особи, люди з інвалідністю, пенсіонери, одинокі батьки, які самостійно виховують дітей, малозабезпечені сім'ї. На сьогодні громадянами України подано понад 10 000 000 заявок, у зв’язку з чим було тимчасово припинено збір заявок на платформі єДопомога для їх передачі за запитом до міжнародних організацій.
Довідково
Гуманітарна платформа єДопомога створена Мінсоцполітики за підтримки Мінцифри, Світового Банку та ПРООН в Україні за фінансової підтримки Швеції. Платформа має три напрями: грошова допомога від держави (єДопомога державна); отримання та надання волонтерської допомоги (єДопомога волонтерська); виплати від міжнародних організацій (єДопомога міжнародна). На платформі можна дізнатися, як отримати гроші від держави, залишити заявку на допомогу або запропонувати підтримати інших у забезпеченні продуктами харчування, одягом, ліками тощо.
https://www.kmu.gov.ua/news/minsocpolitiki-shche-50-000-ukrayinciv-mozhut-otrimati-groshovu-dopomogu
Міністерство соціальної політики України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 11:22
З метою врегулювання найбільш актуальних питань щодо надання населенню житлових субсидій в умовах воєнного стану Урядом у вересні поточного року прийнято рішення щодо передання функцій з призначення, нарахування і виплати житлових субсидій від органів соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України.
При цьому передбачено етапність передання цих функцій.
У вересні – грудні 2022 року нарахування житлових субсидій проводять, як і раніше, органи соціального захисту населення, а виплачують відповідні кошти органи пенсійного фонду України.
Завдяки централізації фінансування виплат скорочується строк проходження коштів до одержувача.
До кінця листопада 2022 року органи соціального захисту населення продовжують приймати та опрацьовувати звернення громадян з питань призначення житлових субсидій.
Починаючи з 1 грудня 2022 року, призначення житлових субсидій, прийом громадян з цих питань здійснюватиметься органами пенсійного фонду України за екстериторіальним принципом, що дозволить забезпечити право людей на допомогу в умовах, коли вони вимушено змінили своє місце проживання.
З’явиться також можливість звернення громадян з питань надання житлових субсидій в електронній формі через веб-портал електронних послуг та мобільний додаток Пенсійного фонду України.
З січня 2023 року весь процес щодо надання житлових субсидій (прийом громадян, призначення, нарахування і виплата) здійснюватимуть органи пенсійного фонду України. Інформація про одержувачів житлової субсидії буде передана Пенсійному фонду України.
Крім того, залишиться можливість звернення громадян з питань надання житлових субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадових осіб центру надання адміністративних послуг, а також через портал Дія.
Таким чином, для громадян, які вже отримують житлову субсидію, нічого не зміниться. Змінюється лише орган, який надалі адмініструватиме надання житлових субсидій. Громадяни, як і раніше, отримуватимуть відповідні кошти на свій банківський рахунок або через поштове відділення.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг аналізується лише під час призначення житлової субсидії. За наявності простроченої понад три місяці заборгованості, термін позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн), субсидія може бути призначена лише у разі укладення договору про її реструктуризацію або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку.
Для домогосподарств, яким житлова субсидія вже призначена (відповідно до законодавства субсидія призначена до закінчення опалювального сезону – квітень 2023 року), наявність заборгованості буде враховуватись під час призначення житлової субсидії на наступний період у травні 2023 року.
https://www.kmu.gov.ua/news/do-uvagi-gromadyan-zmini-u-poryadku-nadannya-zhitlovih-subsidij-z-grudnya-2022-roku
Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 19:54
Відповідно до Віденської Конвенції про дорожній рух, яка чинна у Євросоюзі, а також у дуже багатьох країнах таких, як Туреччина, Вірменія, Грузія, Ізраїль, Об’єднані Арабські Емірати, Саудівська Аравія — можна користуватись національним посвідченням водія.
Із усіма чинними на території України посвідченнями водія можна ознайомитися у розділі «Зразки українських посвідчень водія» на сайті Головного сервісного центру МВС.
Тобто, ті посвідчення, які вже кілька років поспіль видають сервісні центри МВС, є дійсними в Євросоюзі та низці країн, які ратифікували Віденську конвенцію про дорожній рух.
Крім того, у кінці липня набув чинності Регламент користування українськими посвідченнями водія в країнах ЄС. Зміни стосуються лише осіб, які користуються тимчасовим або належним захистом. Цей документ встановлює спеціальні правила щодо протермінованих, втрачених або викрадених українських посвідчень водія, у тому числі дозволяє користуватись посвідченнями, поля яких заповнені тільки кирилицею — за умови наявності документа, що підтверджує статус тимчасового чи належного захисту.
Тобто, поліцейські держав-членів ЄС можуть вимагати пред’явлення паспорта, документа про тимчасове проживання або іншого документа для підтвердження особи власника посвідчення водія.
А в країнах, які ратифікували Женевську конвенцію про дорожній рух потрібно мати до національного посвідчення водія ще додаток — міжнародне посвідчення водія. Це наприклад, Канада, США, Домінікана, Індія, Єгипет та інші країни.
Із повним переліком країн світу, які ратифікували Віденську конвенцію про дорожній рух і де можна користуватись національним посвідченням водія можна також ознайомитись у розділі «Часті питання» на сайті Головного сервісного центру МВС.
https://www.kmu.gov.ua/news/riznicya-mizh-nacionalnim-ta-mizhnarodnim-posvidchennyam-vodiya
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 17:59
З23 листопада аграрії можуть зареєструвати заяви у Державному аграрному реєстрі на отримання державної допомоги - бюджетних субсидій на 1 га сільгоспугідь та спеціальної бюджетної дотації за утримання корів.
Відповідно до змін, внесених постановою Уряду від 18.11.2022 № 1294, подачу за продовжено до 30 листопада поточного року.
Учасниками програми можуть бути лише ті виробники сільськогосподарської продукції, котрі зареєстровані у Державному аграрному реєстрі та відповідають її критеріям. Адже розподіл підтримки відбуватиметься лише онлайн через ДАР.
За умовами програми, безповоротну допомогу можуть отримати аграрії, які мають від 1 до 120 га сільськогосподарських угідь або утримують від 3 до 100 корів. Перші можуть отримати – 3100 грн на один гектар оброблюваних угідь сільськогосподарського призначення, але не більше 372 тис. гривень. Другі – 5300 грн на кожну корову, яка перебуває у власності отримувача, але не більше 530 тис. гривень.
Звертаємо увагу, що дія програми поширюється на всі регіони України, окрім територій, які включені до переліку громад, що розташовані в районі проведення бойових дій, або які перебувають у тимчасовій окупації чи оточенні, затвердженого Мінреінтеграції.
https://www.kmu.gov.ua/news/ponovleno-podachu-zayavok-na-otrimannya-derzhavnoyi-dopomogi-silskogospodarskim-virobnikam
Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 17:36
Кабінет Міністрів України вніс зміни до Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, які удосконалюють механізм розроблення комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів та детальних планів територій. Відповідна постанова вже опублікована на сайті Уряду.
Зокрема, зміни:
- уточнюють порядок отримання замовником містобудівної документації державних інтересів та інтересів суміжних територіальних громад, склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні, серед іншого в частині врахування вимог щодо планування заходів з цивільного захисту населення;
- удосконалюють вимоги до картографічної основи, на якій має здійснюватися розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, та процедури отримання, витягу з містобудівної документації;
- удосконалюють механізм розроблення містобудівної документації на місцевому рівні в частині уточнення використання окремих термінів.
Нагадаємо, раніше Уряд визначив механізм проведення громадських слухань проектів комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад.
Довідково
Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 року № 926. Зокрема, документ передбачає, що містобудівна документація на місцевому рівні розробляється в електронному вигляді. Це забезпечить наповнення містобудівного та Державного земельного кадастрів даними містобудівної документації на місцевому рівні.
https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-udoskonaliv-mehanizm-rozroblennya-mistobudivnoyi-dokumentaciyi-na-miscevomu-rivni
Фонд соціального страхування України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 11:44
У цьому році українці вже отримали понад 13 мільярдів гривень лікарняних і декретних допомог від Фонду соціального страхування України. Виплати отримали більше 2 мільйонів працівників.
Як отримати допомогу від Фонду за електронним лікарняним?
- Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним електронним лікарняним. Це пов’язано з тим, що е-лікарняний містить лише інформацію про непрацездатність, однак у ньому відсутні фінансові дані – зокрема, сума допомоги. Тому він потребує опрацювання бухгалтером.
- Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього особисто або через законного представника зверніться у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
- Актуальні адреси та контакти усіх відділень Фонду завжди можна знайти /за посиланням/.
- Тож, дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги. Тому саме на дату прийняття заяви потрібно орієнтуватись у всіх звітностях ФССУ про стан фінансування.
- Після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.
- Також отримати допомогу від ФССУ в разі хвороби або вагітності можна, навіть якщо ви евакуювались за кордон. Детальніше за посиланням.
- Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
- Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).
- Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
- Пам’ятайте, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
- Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
- Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти(необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
- Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – наші управління надсилають відповідні платіжні доручення на списання коштів з рахунку Фонду і перерахування їх на рахунки роботодавців у найкоротші терміни, однак безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом і у період війни може тривати довше, ніж зазвичай.
- Після направлення Фондом платіжних доручень, безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом, тож ми не можемо впливати на його строки, однак постійно слідкуємо за його станом – щойно кошти надходять на рахунки роботодавців, ми оновлюємо цю інформацію в наступних видах звітності за тегами #фінансування_страхувальників, #фінансування_лікарняні і #фінансування_декретні.
- Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.
https://www.kmu.gov.ua/news/fssu-yak-otrimati-dopomogu-za-elektronnim-likarnyanim
Міністерство соціальної політики України, опубліковано 22 листопада 2022 року о 19:06
Держава фінансує всі соціальні виплати в повному обсязі для громадян на деокупованих територіях та відновлює роботу соцслужб, - повідомила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович в ефірі Національного марафону «Єдині Новини».
«У листопаді вже профінансовано понад 1 млрд грн на виплату пенсій у Херсонській області за поточний місяць. Крім того, всі громадяни на деокупованих територіях отримають виплати за всі місяці, коли не могли зняти кошти з карток через російську окупацію»,- заявила Оксана Жолнович.
Це є вагомою фінансовою підтримкою людей, які жили в окупації та залишились без грошей через воєнну агресію росії.
Вона також зазначила про те, що пенсії люди отримають у зручний для них спосіб - Мінсоцполітики розробило спеціальний механізм, який дозволяє громадянам на деокупованих територіях обрати спосіб отримання пенсій за заявою - обираючи між банківською карткою, або поштою.
Там, де управління соціального захисту ще не відновили роботу, діє спеціальний державний механізм прямого нарахування всіх соціальних допомог та виплат. Виплати малозабезпеченим, субсидії та допомогу на дітей громадяни отримують на банківські рахунки або грошовим переказом Ощадбанку.
Разом із тим, активно відновлюється робота відділів соціального захисту та служб у справах дітей на деокупованих територіях. Через російську окупацію значна кількість соціальних працівників виїхала, рятуючи своє життя, тому однією з проблем є брак кадрів.
“Ми допоможемо органам місцевого самоврядування сформувати кадри на деокупованих територіях та навчимо нових працівників, які не мають досвіду такої роботи. Для цього ми підготували спеціальний курс навчання та готові надати необхідні знання”,- зазначила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович.
https://www.kmu.gov.ua/news/derzhava-vikonuye-socialni-zobovyazannya-pered-gromadyanami-na-deokupovanih-teritoriyah-ta-vidnovlyuye-robotu-socsluzhb-oksana-zholnovich
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 22 листопада 2022 року о 17:09
З набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель» № 2698, в питаннях оренди землі та передачі земельних ділянок Україна повертається до правил, які діяли до 24 лютого. Про це зазначила заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Людмила Шемелинець під час ефіру на ІСTV.
Тепер відновлюються електронні земельні аукціони, припиняється автоматичне поновлення договорів, які скінчилися після запровадження воєнного стану. Також за законом громадяни та юридичні особи, які набули права постійного користування землею, отримали можливість викупити такі ділянки на виплату. Закон дозволяє реєструвати ділянки в кадастрі, а це забезпечить право оренди фермерів, сприятиме запобіганню рейдерським захопленням.
«Земельні аукціони, які запрацювали, допоможуть наповнювати місцеві бюджети. Також це дасть можливість громадам відновити своє основне джерело надходжень», – зазначила Людмила Шемелинець.
https://www.kmu.gov.ua/news/vidnovlennya-prav-orendi-dast-mozhlivist-gromadam-vidnoviti-svoye-osnovne-dzherelo-nadhodzhen-lyudmila-shemelinec
Міністерство соціальної політики України, опубліковано 22 листопада 2022 року о 16:56
22 листопада 2022 року відбулась робоча поїздка заступника Міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтина Кошеленка до міста Рівне з метою перевірки стану впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - ЄІССС) у Рівненській області.
У рамках поїздки була проведена робоча нарада щодо результатів впровадження ЄІССС, де були обговорені питання:
- централізоване призначення, нарахування та виплати допомоги на проживання ВПО;
- стан цифровізації та впровадження перших шести допомог в ЄІССС (допомога малозабезпеченим сім’ям, допомога на дітей одиноким матерям, допомога особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, допомога при усиновленні дитини, допомога особі, яка доглядає за хворою дитиною);
- впровадження реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Костянтин Кошеленко підкреслив важливість цифровізації соціальної сфери, що забезпечує впровадження ЄІССС.
“Цифровізація соціальної сфери триває в масштабах усієї країни. Вона забезпечить більш якісну взаємодію держави та громадян, підвищить безпеку персональних даних та прискорить надання послуг, а також прибере бюрократичні перепони. Єдина інформаційна система соціальної сфери - це фундамент цифровізації, що забезпечує перехід від районоорієнтованості до екстериторіального принципу. Наразі ми централізували призначення, нарахування та виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Завдяки цьому можна швидко змінити в довідці ВПО неактуальне місце проживання, виправити помилкові дані, з’ясувати та усунути причину затримки виплат або знятись з обліку як ВПО у будь-якому регіональному управлінні соціального захисту. Після завершення бета-тестування така можливість буде доступна й онлайн у Дії. Також до кінця року ми цифровізуємо, впровадимо 6 допомог в ЄІССС. По трьох з них можна буде подати заяви онлайн на порталі Дія - це допомога при усиновленні дитини, допомога особі, яка доглядає за хворою дитиною, та державна соціальна допомога особам із інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, - зазначив Костянтин Кошеленко.
Зі свого боку, заступник голови облдержадміністрації з питань цифрових трансформацій і цифровізації Іванна Смачило підкреслила важливість цифровізації соціальних послуг у воєнний час та поінформувала про результати роботи у цьому напрямку в Рівненській області.
“Державний сервіс має бути зручним і доступним для людей. Особливо це важливо у воєнний час. Отримання соціальних послуг у таких умовах для багатьох українців є критично важливим. Мова йде, зокрема, про переселенців та людей інших вразливих категорій. Загалом на Рівненщині реалізація дослідно-промислової експлуатації Єдиної інформаційної системи соціальної сфери розпочалася з січня цього року. Потім у зв’язку із введенням воєнного стану процес призупинили, а відновили вже з червня. Тоді ж було включено виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та 6 соціальних допомог. Власне, це було одне з пріоритетних завдань. І ми докладаємо максимум зусиль, щоб цифровізація соціальної сфери й надалі сприяла спрощенню отримання державних послуг”, - зазначила Іванна Смачило.
Довідково
Єдина інформаційна система соціальної сфери - це комплексна система, призначена для автоматизації всіх напрямків соціальної підтримки всіма інституціями соціальної сфери в межах єдиного інформаційного середовища та технологічної платформи.
ЄІССС є фундаментом для цифровізації соціальних послуг та надає можливість кожному громадянину, який потребує соціальної підтримки, швидко отримати будь-який вид допомоги через фронт-офіс в територіальній громаді та ЦНАПі або через електронні сервіси порталу Дія.
Основою ЄІССС є Єдиний соціальний реєстр (ЄСР), в якому сконцентрована інформація про кожного, хто має право, отримує чи колись отримував будь-який вид державної соціальної підтримки.
https://www.kmu.gov.ua/news/cifrovizaciya-socialnoyi-sferi-zabezpechit-bilsh-yakisnu-vzayemodiyu-derzhavi-ta-gromadyan-kostyantin-koshelenko-vidvidav-rivnenshchinu
Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 22 листопада 2022 року о 10:37
Відповідно до частини шостої статті 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 18 листопада 2022 р. № 1295 «Про затвердження Методики розрахунку плати за видачу ветеринарних документів».
Затверджена Методика визначає механізм розрахунку плати за видачу ветеринарних документів: міжнародних ветеринарних сертифікатів, ветеринарних свідоцтв, ветеринарних паспортів на тварин.
Крім цього, вказаною постановою внесено зміни до додатків 1 та 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 641 «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання», а саме ветеринарні документи виключено з переліку адміністративних послуг. Відповідно, з набуттям чинності постановою буде припинено практику видачі ветеринарних документів виключно спеціалістами державних установ, що входять до системи Держпродспоживслужби. Право видачі зазначених документів буде поширено, у тому числі, на ліцензованих ветеринарних лікарів.
Постанова набирає чинності через один рік з дня припинення або скасування воєнного стану.
https://www.kmu.gov.ua/news/kabinet-ministriv-zatverdiv-metodiku-rozrahunku-plati-za-vidachu-veterinarnih-dokumentiv
Постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо взаємного визнання електронних довірчих послуг між Україною та Європейським Союзом» від 22.11.2022 № 1311
Постанова Кабінету Міністрів України «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 22.11.2022 № 1306
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 21 листопада 2022 року о 17:45
На гарячу лінію Мінреінтеграції почастішали звернення внутрішньо переміщених осіб, які нещодавно стали батьками. Серед питань, які їх турбують, – як прописати дитину, якщо її батьки зареєстровані на тимчасово окупованій території?
За законом, мама й тато зобов’язані це зробити протягом трьох місяців з дня народження дитини.
Роз’яснюємо:
Місцем проживання дитини до 10 років є місце реєстрації її батьків (усиновлювачів чи опікуна). Тож прописати її можна лише за адресою батька або матері. При цьому згода власника чи інших осіб, які проживають у такому житлі, не потрібна.
Однак, якщо батьки зареєстровані на тимчасово окупованій території Донецької, Луганської областей, Автономної Республіки Крим і м. Севастополя, прописати новонароджену дитину разом із ними не вдасться.
Натомість батьки можуть задекларувати своє нове місце проживання без зняття з реєстрації попереднього. І вже після цього прописати дитину.
Отримати таку послугу можна в електронному вигляді через портал «Дія». Щоправда, інформація про житло має бути розміщена у Реєстрі нерухомості, а майно не має перебувати в іпотеці або довірчій власності.
https://www.kmu.gov.ua/news/yak-propisati-novonarodzhenu-ditinu-yakshcho-yiyi-batki-zareyestrovani-na-timchasovo-okupovanij-teritoriyi
Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 21 листопада 2022 року о 17:40
21 листопада в Україні відзначають День гідності та свободи – одне із знакових офіційних свят, встановлене на честь двох революцій, які відбулися в Україні у 2004 та 2013 роках.
Цього дня українці вшановують пам’ять тих, хто під час Помаранчевої революції та Революції Гідності стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини й громадянина, національних інтересів держави та її європейського вибору.
Їх шлях продовжили воїни АТО/ООС, Захисники та Захисниці, які зараз виборюють наше право жити вільно на власній землі. Бути відкритими, бути освіченими, бути українцями! Ми завжди пам'ятатимемо й шануватимемо своїх Героїв.
Сьогодні ділимося добіркою з Гіду державних послуг, якими можуть скористатися постраждалі учасники Революції Гідності, ветерани, учасники бойових дій та члени їхніх сімей.
Встановлення статусу та видача/заміна посвідчень:
- Статус учасника бойових дій
- Статус учасника війни
- Статус члена сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни
- Надання статусу постраждалого учасника Революції Гідності
- Позбавлення статусу постраждалого часника Революції Гідності за заявою особи
- Видача нового посвідчення ветеранам війни
Соціальна допомога:
- Встановлення факту ушкодження здоров'я в АТО/ООС
- Забезпечення санаторно-курортними путівками
- Направлення на отримання послуг із психологічної реабілітації
Матеріальна допомога:
- Відшкодування витрати на поховання померлих (загиблих)
- Відшкодування вартості проїзду
- Грошова компенсація за жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь у Революції Гідності
- Надання матеріальної допомоги киянам - учасникам АТО та членам їх сімей
https://www.kmu.gov.ua/news/dlya-zahisnikiv-ta-zahisnic-derzhavni-poslugi-na-gidi
Додаткові матеріали, які не відносяться до сфери адмінпослуг, але можуть бути корисними для ОМС
Державна регуляторна служба України, опубліковано 25 листопада 2022 року о 12:11
Державна регуляторна служба України разом з експертами Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» розпочала роботу з аналізу наявних інструментів державного регулювання у найважливіших сферах господарської діяльності для визначення тих сфер, які потребують оптимізації або вдосконалення. Про це повідомив Голова Державної регуляторної служби України Олексій Кучер.
«Спрощення ведення бізнесу допоможе українським підприємцям стати конкурентнішими як всередині країни, так і на міжнародному рівні, – переконана заступниця керівника Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» Тетяна Грищенко. – З травня цього року ми активно співпрацюємо з Державною регуляторною службою України з питань поліпшення регуляторних актів. Упевнені, що оптимізація регуляторного середовища значно спростить відкриття та ведення власної справи, збільшить кількість малих та середніх підприємств та обсяги їхніх продажів. Це пришвидшить економічне відновлення нашої країни».
Зі свого боку заступник Голови Державної регуляторної служби України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Соломія Старосольська зазначила, що ДРС разом з експертами USAID вже розробила методику та розпочала роботу з аналізу наявних інструментів державного регулювання в найважливіших сферах, щоб визначити ті з них, які необхідно оптимізувати, вдосконалити або скасувати. За її словами, насамперед аналізуватимуться інструменти державного регулювання у таких сферах: надрокористування, лікарські засоби, вплив на довкілля, медична практика, містобудівна та архітектурно-будівельна діяльність тощо.
Вона також нагадала, що у Верховній Раді зараз на розгляді перебуває законопроект «Про прискорений перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності» № 8058, який пропонує скоротити велику кількість дозволів, ліцензій, погоджень, висновків, свідоцтв та декларацій, без яких бізнес не може вести свою діяльність. Виконуватиме це завдання спеціально створена Комісія з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання, яку очолять Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України та Віце-прем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації України.
«Ми чекаємо на ухвалення цього закону, але почали працювати на випередження, щоб до моменту початку роботи Комісії вже мати певні напрацювання і запропонувати їй першочергові кроки в діяльності. Закликаю всі державні органи, які займаються видачею дозволів, долучитися до цього процесу, щоб разом в ефективній співпраці напрацювати спільні рішення, які спростять життя бізнесу», – наголосила Соломія Старосольска.
https://www.kmu.gov.ua/news/drs-ta-usaid-rozpochali-novij-etap-spivpraci-shchodo-deregulyaciyi-umov-vedennya-biznesu
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 24 листопада 2022 року о 20:22
Мінреінтеграції зібрало 10 корисних платформ та ресурсів, які допоможуть внутрішньо-переміщеним особам адаптуватися у новому місці проживання.
Платформа «єДопомога» (подання заяв на виплати від міжнародних організацій та держави, отримання та надання волонтерської допомоги): https://edopomoga.gov.ua/
Портал «Прихисток» (інформація про варіанти розміщення внутрішньо переміщених осіб, доступне житло): https://prykhystok.gov.ua/
Інформаційно-ресурсний центр «Взаємодія» (інформація щодо дії у надзвичайних ситуаціях, довідки, мапи, електронні ресурси для постраждалого населення тощо): https://viyna.net/
Мапа закладів, які працюють під час відключень світла: https://cutt.ly/QMjPfdp
Електронний кабінет водія (перевірка і оплата адміністративних правопорушень, отримання інформації про авто та посвідчення водія, перевірка авто по VIN-коду, запис в електронну чергу): https://e-driver.hsc.gov.ua/
Портал «Веземо» (електронний сервіс для перевірки часу затримки рейсів, міжнародних та евакуаційних маршрутів тощо): uz-vezemo.com
Єдине соціальне середовище зайнятості (швидкий пошук вакансій та резюме по всій Україні, онлайн-запис на прийом в Центр зайнятості тощо): https://www.dcz.gov.ua/
Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (отримання довідки ОК-5 та ОК-7, подання заяв до ПФУ, запис на прийом онлайн): https://portal.pfu.gov.ua/
Liki24 (онлайн-замовлення та доставка ліків): https://liki24.com/
Освітній чат-бот EducationUaBot (інформація про онлайн-навчання в Україні; пошук садочка, школи або коледжу за кордоном; відновлення особистих документів про освіту; продовження викладання та роботи під час війни; повернення до навчання незалежно від місця знаходження): https://cutt.ly/eByx7Lv
https://www.kmu.gov.ua/news/minreintegraciyi-desyat-onlajn-pomichnikiv-dlya-vnutrishno-peremishchenih-osib
Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 16:47
Міністерство розвитку громад та територій України оновило показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами. Відповідний наказ підписано 17 листопада 2022 року. Про це повідомила заступник Міністра розвитку громад та територій України Наталія Козловська.
«Внаслідок повномасштабної збройної агресії рф, органи державної статистики призупинили оприлюднення статистичної інформації, необхідної для розрахунків опосередкованої вартості будівництва. Враховуючи важливість та необхідність вирішення цього питання, Мінрегіон ініціював зміну до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, яка дозволила відновити цей процес. Відтак під час дії воєнного стану для розрахунку показників опосередкованої вартості будівництва використовуються показники, розраховані станом на 1 січня 2022 року скориговані на індекс споживчих цін, що надається Держстатом», — повідомила Наталія Козловська.
Оновлені показники розраховані станом на 1 жовтня 2022 року опубліковані на сайті міністерства за посиланням https://cutt.ly/gM8AMjq та набрали чинності 23 листопада 2022 року.
Нагадуємо, що показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами застосовуються при визначенні обсягів державних інвестицій, що спрямовуються на будівництво житла для громадян, які потребують поліпшення житлових умов та державної підтримки відповідно до законодавчих актів України, визначенні розміру пайової участі державних інвестицій у спорудженні такого житла, а також розміру пільгових кредитів, що надаються окремим категоріям громадян для вирішення житлових питань.
https://www.kmu.gov.ua/news/minregion-vidnoviv-viznachennya-pokaznikiv-oposeredkovanoyi-vartosti-sporudzhennya-zhitla-za-regionami-ukrayini
Державна служба якості освіти України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 13:58
23 листопада 2022 року Державна служба якості освіти України презентувала інформаційно-аналітичну систему EvaluEd.
«Рік тому ми поставили за мету втілити інформаційно-аналітичну систему EvaluEd до 2025 року. Сьогодні ця система випробувана під час сертифікації вчителів та протестована у вибірці шкіл для самооцінювання освітнього й управлінського процесів. Уже отримали підтвердження практичності та затребуваності від освітянської спільноти. Адже EvaluEd — це не про освітню статистику, а про реальний стан справ у закладах освіти», — зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.
«Завдяки EvaluEd найближчим часом будуть удосконалені процедури проведення інституційних аудитів, самооцінювання закладів освіти та етапів сертифікації педагогічних працівників, а у перспективі — заходів державного нагляду (контролю) та аналізу діяльності органів місцевого самоврядування щодо забезпечення ними якості освіти в громадах», — повідомив заступник Голови Служби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Іван Юрійчук.
Система постійно доступна онлайн і відкрита не лише для завдань аналізу, а й своєчасної актуалізації даних верифікованими користувачами. Наразі в ній зареєстровано третину закладів загальної середньої освіти, триває постійне поповнення й оновлення даних.
EvaluEd цифровізує та автоматизує процес проведення інституційного аудиту в школі. Завдяки спеціально розробленому модулю як зовнішні експерти, так і школа в режимі реального часу зможуть вносити дані, отримані під час аудиту, аналізувати їх та готувати висновки й рекомендації без залучення сторонніх онлайн-інструментів. Опитування учнів, батьків, учителів та опрацювання результатів також відбуватиметься через систему, суттєво економлячи часовий ресурс і забезпечуючи об’єктивність.
На базі EvaluEd буде доступним модуль для простого й швидкого самооцінювання школи — директор зможе:
- визначити якість управлінських та освітніх процесів, не витрачаючи значних зусиль;
- відстежувати динаміку за кожним з аспектів освітнього процесу;
- оцінювати ефективність тих чи тих управлінських рішень.
Крім того, за результатами самооцінювання керівник матиме змогу порівняти свій заклад з іншими, маючи доступ до узагальнених даних як по всій країні, так і у розрізі конкретної області чи громади.
Завдяки масиву даних, що буде зібраний за результатами аудитів, EvaluEd стане унікальною базою даних про стан якості освітньої діяльності шкіл, джерелом інформації для управлінців різних рівнів, науковців та інших зацікавлених сторін.
https://www.kmu.gov.ua/news/derzhavna-sluzhba-yakosti-osviti-prezentuvala-informacijno-analitichnu-sistemu-evalued
Міністерство фінансів України, опубліковано 23 листопада 2022 року о 11:49
За період з січня по жовтень 2022 року на соціальні виплати з державного бюджету спрямовано 338,5 млрд грн, зокрема у жовтні 34,3 млрд гривень.
Ці кошти було спрямовано:
- 52,3 млрд грн на виплату державних соціальних допомог, зокрема сім’ям з дітьми, із них у жовтні – 5,5 млрд грн;
- 41,6 млрд грн для надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, із них у жовтні – 5,8 млрд грн;
- 25,6 млрд грн на надання пільг і субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, із них у жовтні ‒ 0,9 млрд грн;
- 188,1 млрд грн Пенсійному фонду на виплату пенсій, доплат і підвищень до пенсій, із них у жовтні ‒ 22,1 млрд грн;
- 30,9 млрд грн на єПідтримку, що забезпечило отримання допомоги у повному обсязі всім отримувачам, які подали заявку на одержання такої допомоги.
https://www.kmu.gov.ua/news/minfin-z-pochatku-roku-na-socialni-viplati-iz-derzhbyudzhetu-spryamovano-3385-mlrd-griven
Служба Міністра Кабінету Міністрів України, опубліковано 22 листопада 2022 року о 16:47
Сьогодні на черговому засіданні Уряд схвалив проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про державну службу” щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад».
«Законопроект розроблено з метою запровадження прозорої системи оплати праці державних службовців на основі класифікації посад, посилення ролі посадового окладу, припинення практики виплат надмірних необґрунтованих надбавок, запровадження дієвого механізму оптимізації граничної чисельності працівників державних органів, впровадження системи грейдів», - розповів Міністр Кабінету Міністрів України Олег Немчінов.
Основними новелами законопроекту є:
- запровадження прозорої системи оплати праці на основі класифікації посад. Так, оплата праці державного службовця має враховувати кваліфікацію та досвід, важливість і складність роботи на посаді, ступінь відповідальності, а також результативність, ефективність та якість виконання посадових обов’язків.
- чітке розмежування заробітної плати на основну та додаткову.
Основна частина має складати не менше 70% на індивідуальному рівні (фіксована виплата та основна винагорода). Сюди відносяться: надбавка за вислугу років, надбавка за ранг, допомога до щорічної відпустки. Оклад, тобто грейд, визначаються на основі класифікації посад державної служби згідно з Каталогом типових посад.
Додаткова частина має складати не більше 30% на індивідуальному рівні (залежить від особистого внеску в загальний результат роботи органу). Сюди відноситься премія місячна або квартальна, премія за результатами оцінювання, компенсації за додаткове навантаження та за вакантною посадою.
- обмеження стимулюючих виплат. Премія за результатами щорічного оцінювання не може перевищувати розміру посадового окладу. Місячна премія державного службовця не може перевищувати 30%, а квартальна - 90% розміру його посадового окладу.
- встановлення максимального розміру надбавки за вислугу років на рівні 30% від підвищеного посадового окладу.
Згідно з положеннями законопроекту запровадження нової системи оплати праці державних службовців передбачається з 1 січня 2024 року, крім державних службовців державних органів, діяльність яких регулюється спеціальними законами, для яких передбачається запровадження нової системи оплати праці з 1 січня 2025 року, а до того часу вони повинні будуть привести положення спеціальних законів у відповідність до положень Закону України «Про державну службу» в частині, що стосується оплати праці державних службовців.
https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-shvaliv-zakonoproekt-shchodo-vprovadzhennya-yedinih-pidhodiv-v-oplati-praci-derzhsluzhbovciv-na-osnovi-klasifikaciyi-posad
Нормативні акти, які не потрапили у попередній моніторинг
Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо призначення окремих видів державної допомоги та соціальних стипендій» від 15.11.2022 № 1320
Постанова Кабінет Міністрів України «Про внесення змін до Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» від 15.11.2022 № 1298
Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно з Громадською мережею публічного права та адміністрації UPLAN за координації Віктора Тимощука, члена правління Центру політико-правових реформ,с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України.