Новини

Як правильно спілкуватися з людьми, які пережили жахіття бойових дій?

Люди, які перенесли жахіття бойових дій, перенесли сильний стрес. На різних людей стрес діє по-різному. Це нормальні реакції на ненормальну ситуацію.
Співробітникам ЦНАП треба вміти працювати з такими клієнтами. Це може бути непросто.

Стрес часто може супроводжуватися станом апатії - немає сил і бажання щось робити. У стресовому стані людина може припускатися помилок, тому що знижується уважність та погіршується концентрація, може бути дезорганізація і гальмування всієї діяльності.

Тому, потрібно розбити "шлях клієнта" - що йому потрібно зробити- на прості маленькі кроки. Говорити простими фразами.  Не сподіватися на пам’ять клієнта. Давати роздруківки - які документи потрібні і т.д.

Якщо спитаємо: "Вам усе зрозуміло?" Швидше за все, відповідь буде: "Так". Але не факт, що так насправді. Краще запитати: "Проговоріть, будь ласка, що ви будете робити?" Це дасть можливість перевірити розуміння і, якщо потрібно, виправити клієнта.

psix 2 3

psix 2 4

Деякі люди у стані стресу стають  дратівливі та навіть агресивні. Будь-які реакції – це реакція не на вас, як на особистість, а реакція на ту жахливу ситуацію, в яку потрапила людина. У неї накипіло і переливається через край і ви опинилися зараз найближче. 
Що робити?
Коли напруження емоцій, клієнт не може почути ваші пояснення, оскільки сильні емоції відключають логіку. Такого клієнта необхідно спокійно, не перебиваючи вислухати. Висловити співчуття, що він зараз опинився у такій ситуації. Це допоможе дати випустити пару та знизити емоцій. І лише після цього запропонувати реальне вирішення проблеми. Пояснюючи, що зараз питання можна вирішити тільки так і це правило є однаковим для всіх людей у подібній ситуації.
psix 2 5

Можуть бути раптови прояви сильних емоцій - таких як  плач чи істеричний сміх. Що робити?

Запропонувати випити води та дати серветку. Не потрібна зайва увага, необхідно дати можливість людині самій заспокоїтися. Не потрібно розпитувати та виводити на відвертість. Ви не психолог, ваше завдання виконувати свою роботу і це якраз краща  допомога. Достатньо висловити співчуття та сказати, що ви продовжите консультацію, коли клієнт буде готовий.

psix 2 6

Важливо розуміти, що чим більше ми самі у нормальному стані, тим легше нам взаємодіяти з іншими людьми. Від нашого стану залежить сприйняття інших. Ми всі зараз перебуваємо в постійній тривозі, і це, на жаль, за цієї ситуації – норма. Тому, будь ласка, максимально дбайте про себе і підтримуйте себе.

Дякуємо Вам за Вашу роботу!

psix 2 7

Авторка матеріалу: військова психологиня Олена Трегубенко